Albedo
KBL Sound

Dnote (cyfrowy g³o¶nik)

Dnote to nazwa technologii cyfrowego g³o¶nika. Jest to opracowanie japoñskiej firmy Trigence Corporation.

Istot± Dnote jest sterowanie specjalnie skonstruowanego wielocewkowego g³o¶nika (lub zespo³u osobnych, wspó³pracuj±cych g³o¶ników) bezpo¶rednio przy pomocy sygna³u cyfrowego. W ten sposób sam g³o¶nik spe³nia dodatkowo rolê przetwornika cyfrowo-analogowego.

Sygna³ cyfrowy steruj±cy g³o¶nikami Dnote nie ma postaci zwyk³ego PCM lecz musi byæ specjalanie przystosowany przy pomocy odpowiedniego procesora. Do sterowania przetworników elektroakustycznych w systemie Dnote wykorzystywana jest wielobitowa modulacja delta-sigma. Sygna³ cyfrowy jest dwustanowy, prze³±czany pomiêdzy poziomem maksymalnym i zerem.

Firma Trigence stosowa³a ró¿ne rodzaje przetworników w eksperymentach z Dnote. Wykorzystywano przetworniki piezoelektryczne oraz g³o¶niki dynamiczne z kilkoma osobnymi cewkami w uk³adzie napêdowym. Charakterystyczn± cech± Dnote jest to, ¿e poszczególne przetworniki czy te¿ poszczególne osobno sterowane sekcje g³o¶nika dynamicznego s± takie same i nie ró¿ni± siê poziomem generowanego d¼wiêku.

System Dnote pozwala wyeliminowaæ z toru osobny konwerter CA oraz wzmacniacz sygna³u analogowego. Wed³ug materia³ów Trigence Dnote ma na celu zapewnienie wysokiej sprawno¶ci przy zachowaniu dobrej jako¶ci.

Pierwsze oficjalne informacje o systemie Dnote pojawi³y siê w 2008 roku. W maju 2008 na 124 konwencji AES w Amsterdamie opublikowany zosta³ artyku³ na ten temat (A Digitally Direct Driven Dynamic-type Loudspeaker).

SoundClub
Delta Audio Niewielki rozmiar... Niezwyk³e mo¿liwo¶ci. Odtwarzacz CD-5
Strona domowaPomocKontaktZalogujRejestracja
Menu g³ówneBlogFelietonyFirmyGie³daNowo¶ciPoradyRecenzjeReporta¿eS³ownikWywiady
WitrynaO nasNasze us³ugiRegulamin gie³dyO witrynie hifi.plO domenie hifi.plPraca dla hifi.plInformacja o
ciasteczkach
(cookies)
ReklamaCennik reklamyParametry techniczne,
organizacyjne reklamy
Reklama FAQRotacja banerówPorównanie hifi.pl
z pras± drukowan±
Lista aktualnych reklam