Uwaga!

Trwają prace techniczne na witrynie hifi.pl. Dopóki widoczny będzie niniejszy komunikat prosimy:
- nie zamieszczać ogłoszeń na giełdzie
- nie logować się na swoje konto
- nie rejestrować nowych kont na hifi.pl
- jeśli jesteście Państwo zalogowani prosimy o jak najszybsze wylogowanie

Przewidujemy, że czas trwania prac nie przekroczy 30 minut. W tym czasie można normalnie korzystać z treści zamieszczonych na hifi.pl.

Kiedy niniejszy komunikat zniknie będzie to oznaczało, że prace zostały zakończone i możliwe jest korzystanie z wszystkich funkcji witryny.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności wynikające z prowadzony prac.

Start Pomoc Kontakt Reklama O nas Zaloguj Rejestracja

Witryna hifi.pl wykorzystuje ciasteczka (cookies). Proszę kliknąć aby uzyskać więcej informacji.

ADD (kod SPARS)

Hasła dotyczące
kodów SPARS:

AAD
ADD
DAD
DDD
Kody SPARS

Jeden ze skrótów (inne to AAD, DAD i DDD) spotykanych na płytach CD i oznaczających w jaki sposób wykonane było nagranie, mastering i ostateczna rejestracja na nośniku. ADD oznacza, że nagranie wykonano analogowo (A - analogue), mastering był cyfrowy (D - digital) i do ostatecznej rejestracji wykorzystano nośnik cyfrowy (D - digital). Jako że CD jest medium cyfrowym ostatnia litera to zawsze D. Skróty takie jak AAD nie powinny być traktowane jako wyznacznik jakości. Jakość nagrań zależy bowiem od wielu czynników i nie można jej sprowadzić do kwestii wyboru pomiędzy sprzętem analogowym czy cyfrowym.

Kody AAD, ADD, DAD i DDD były opracowane przez stowarzyszenie Society of Professional Audio Recording Services (SPARS). O ile w pierwszych latach po wprowadzeniu płyt CD na rynek kody SPARS były powszechnie stosowane, to z biegiem czasu straciły one na znaczeniu i praktycznie wyszły z użytku. Problematyczna była zarówno praktyczna użyteczność kodów jak i systematyka ich stosowania.

Jeśli mają Państwo uwagi dotyczące tej strony lub zauważyliście na niej błędy, dajcie nam znać.
Kliknięcie na niniejszy link spowoduje uruchomienie w nowym oknie formularza, przy pomocy którego można przekazać uwagi do redakcji.
Copyright © 1991-2019 Magazyn Hi-Fi, Gdynia, Poland
logo hifi.pl