Uwaga!

Trwają prace techniczne na witrynie hifi.pl. Dopóki widoczny będzie niniejszy komunikat prosimy:
- nie zamieszczać ogłoszeń na giełdzie
- nie wykonywać żadnych innych czynności związanych z ogłoszeniami

Przewidujemy, że czas trwania prac nie przekroczy 20 minut. W tym czasie można normalnie korzystać z treści zamieszczonych na hifi.pl.

Kiedy niniejszy komunikat zniknie możliwe będzie korzystanie z wszystkich funkcji witryny.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności wynikające z prowadzony prac.

Start Pomoc Kontakt Reklama O nas Zaloguj Rejestracja

Witryna hifi.pl wykorzystuje ciasteczka (cookies). Proszę kliknąć aby uzyskać więcej informacji.

IFPI - kolejny rok spadku sprzedaży płyt (13.04.2004)

Światowa sprzedaż (wielkość obrotów) branży muzycznej za rok 2003 zmniejszyła się o 7.6% w stosunku do poprzedniego roku. Szczególnie duży był spadek w kilku krajach zachodnioeuropejskich. W Niemczech wyniósł on 19%. Dwucyfrowe wielkości zanotowano też w Danii, Francji, Szwecji, Belgii, Grecji i Irlandii. Spośród dziesięciu głównych rynków wzrost sprzedaży miała tylko Austaralia (5,9%) i Wielka Brytania (0,1%). W stosunku do roku 2000 globalny spadek obrotów wyniósł 20%. Łącznie obroty wyniosły 32 miliardy dolarów, a ilość sprzedanych nośników wyniosła 2,7 miliarda. Wartości sprzdaży obliczne są według detalicznych cen nośników.

Następują też zmiany w strukturze nośników. Udział muzycznych DVD podniósł się z 3,1% w roku 2002 do 5,7% w roku 2003 dzięki sprzedaży większej o 46,6%. Natomiast wartość sprzedaży muzycznych nośników audio spadła o 9,9%. Wartość sprzedaży płyt CD zmniejszyła się o 9,1%, a sprzedaż singli o 18,7%. Rozwija się natomiast rynek płatnych serwisów do ściągania muzyki w postaci plików z Internetu. Amerykańskie serwisy odnotowały 19,2 miliona ściągnieć w drugim półroczu 2003. Zwiększył się też udział Internetu w handlu tradycyjnymi płytami CD. W USA był to wzrost od 3,4% do 5%, a w Wielkiej Brytanii od 5,6% do 6,6%.
Jeśli mają Państwo uwagi dotyczące tej strony lub zauważyliście na niej błędy, dajcie nam znać.
Aby przekazać swoje uwagi do redakcji proszę
Copyright © 1991-2024 Magazyn Hi-Fi, Gdynia, Poland
logo hifi.pl