Uwaga!

Trwają prace techniczne na witrynie hifi.pl. Dopóki widoczny będzie niniejszy komunikat prosimy:
- nie zamieszczać ogłoszeń na giełdzie
- nie logować się na swoje konto
- nie rejestrować nowych kont na hifi.pl
- jeśli jesteście Państwo zalogowani prosimy o jak najszybsze wylogowanie

Przewidujemy, że czas trwania prac nie przekroczy 30 minut. W tym czasie można normalnie korzystać z treści zamieszczonych na hifi.pl.

Kiedy niniejszy komunikat zniknie będzie to oznaczało, że prace zostały zakończone i możliwe jest korzystanie z wszystkich funkcji witryny.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności wynikające z prowadzony prac.

Start Pomoc Kontakt Reklama O nas Zaloguj Rejestracja

Witryna hifi.pl wykorzystuje ciasteczka (cookies). Proszę kliknąć aby uzyskać więcej informacji.

UNIVERSAL / WARNER - rozmowy na temat sprzedaży firm fonograficznych (14.04.2003)

W ostatnich dniach w prasie pojawiło się kilka doniesień o zainteresowaniu firm komputerowych nabyciem czołowych firm fonograficznych. Według tych informacji, zarówno Apple Computer jak również Microsoft są zainteresowane zakupem wytwórni Universal Music Group. Universal jest aktualnie największą firmą fonograficzną z udziałem na światowym rynku niespełna 25%. Spekulacje mówią o cenie rzędu 5-6 miliardów dolarów. Istotnym argumentem przemawiającym za sprzedażą Universalu jest też poważne zadłużenie firmy matki, czyli Vivendi Universal. UMG to także jedyna dochodowa firma w tzw. wielkiej piątce.

Z kolei Warner/Chappel Music jest ponoć w sferze zainteresowań firmy Intel. Cena ma wynosić 2 miliardy dolarów. Także w tym przypadku bardzo wysokie jest zadłużenie firmy matki - AOL Time Warner.

Przypuszczalnym motywem dla wspomnianych zakupów jest chęć rozbudowy nowych serwisów internetowej dystrybucji muzyki. Zarówno Microsoft jak i Apple są już w pewnym stopniu zaangażowne w tej branży.
Jeśli mają Państwo uwagi dotyczące tej strony lub zauważyliście na niej błędy, dajcie nam znać.
Kliknięcie na niniejszy link spowoduje uruchomienie w nowym oknie formularza, przy pomocy którego można przekazać uwagi do redakcji.
Copyright © 1991-2019 Magazyn Hi-Fi, Gdynia, Poland
logo hifi.pl