Uwaga!

Trwają prace techniczne na witrynie hifi.pl. Dopóki widoczny będzie niniejszy komunikat prosimy:
- nie zamieszczać ogłoszeń na giełdzie
- nie wykonywać żadnych innych czynności związanych z ogłoszeniami

Przewidujemy, że czas trwania prac nie przekroczy 20 minut. W tym czasie można normalnie korzystać z treści zamieszczonych na hifi.pl.

Kiedy niniejszy komunikat zniknie możliwe będzie korzystanie z wszystkich funkcji witryny.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności wynikające z prowadzony prac.

Start Pomoc Kontakt Reklama O nas Zaloguj Rejestracja

Witryna hifi.pl wykorzystuje ciasteczka (cookies). Proszę kliknąć aby uzyskać więcej informacji.

IFPI - dalszy spadek obrotów rynku fonograficznego w 2002 roku (10.04.2003)

Stowarzyszenie przemysłu fonograficznego IFPI wydało wczoraj komunikat o wynikach sprzedaży w 2002 roku. Podobnie jak w roku 2001, rynek znacznie się skurczył. W skali globalnej obroty wyniosły 32 miliardy USD co oznacza 7% spadek wartości sprzedaży. Spadek ilości wyprodukowanych nośników wyniósł 8%. Jak chodzi o poszczególne kategorie nośników, to wyniki były następujące: CD (-6%), single (-16%), kasety (-36%), muzyczne video (+9%). Wzrost w kategorii muzyczne video odnotowano przy 58% zwiększeniu sprzedaży DVD i równoległym 42% spadku sprzedaży VHS. DVD Audio oraz Super Audio CD (SACD) odnotowały imponujące wzrosty procentowe, ale każdy z tych formatów przekroczył zaledwie 1 milion sprzedanych nośników.

Jak już donosiliśmy wcześniej, w USA nastąpił ponad 10-procentowy spadek ilości sprzedanych nośników. O 9% zmalał też rynek japoński. Taki sam regres zanotowano w Niemczech, a w Hiszpanii obroty spadły aż o 16%. W Norwegii, Włoszech i Portugalii nie odnotowano istotnych zmian wielkości rynku fonograficznego. W Wielkiej Brytanii nie zmieniła się ilość sprzedanych nośników (226 milionów), ale obroty mimo wszystko spadły o 3%. Natomiast 4-procentowy wzrost ilości sprzedanych nośników odnotowano we Francji. Cały rynek azjatycki zmalał o 10%. Jak chodzi o kraje latynoamerykańskie, to w Brazylii zanotowano 4% wzrost, ale w Meksyku sprzedaż spadła o 19%, a w Argentynie nawet o 23%.
Jeśli mają Państwo uwagi dotyczące tej strony lub zauważyliście na niej błędy, dajcie nam znać.
Aby przekazać swoje uwagi do redakcji proszę
Copyright © 1991-2024 Magazyn Hi-Fi, Gdynia, Poland
logo hifi.pl