Start Pomoc Kontakt Reklama O nas Zaloguj Rejestracja

Witryna hifi.pl wykorzystuje ciasteczka (cookies). Proszę kliknąć aby uzyskać więcej informacji.

RIAA - statystki sprzedaży muzyki w USA (5.03.2003)

Jak podaje w swym komunikacie amerykańskie stowarzyszenie przemysłu fonograficznego (RIAA) sprzedaż w roku 2002 znacząco spadła w porówaniu z rokiem ubiegłym. Na rynku amerykańskim sprzedano 803 miliony płyt CD czyli o 8,9% mniej niż w roku 2001 kiedy sprzedaż wyniosła 881 mln (w roku 2000 było to 942 mln). Spadek wielkości obrotów był nieco płytszy i wyniósł 6,7% (12.044 mln USD).
Ponownie nastąpił drastyczny spadek sprzedaży singli CD. Po spadku o 74,1% sprzedaż wyniosła zaledwie 4,5 mln i 19,6 mln USD. Dla porówania w roku 1997 sprzedaż singli CD wynosiła prawie 67 mln.
Prawie tak samo szybko kurczy się rynek kaset, których sprzedano 31 mln (-30,9%) za 209 mln USD (-42,3%). Spadki odnotowały też formaty płyt analogowych. Sprzedano 1,7 mln (-23,7%) płyt długogrających oraz 4,4 mln (-20,8%) singli. Wygląda więc na to że odrodzenie sprzedaży płyt analogowych w latach 90-tych może się już kończyć i tym razem defnitywnie.
DVD-Audio co prawda odnotowuje imponujący wzrost procentowy równy 63,8% ale tak czy tak dało to zaledwie 0,4 mln sprzedanych płyt. Oczywiście rośnie sprzedaż muzycznych płyt DVD-Video. Wzrost o 34,8% pozwolił osiągnąć pułap 10,7 mln sprzedanych sztuk. Co ciekawe wzrost sprzedaży DVD nie uratował jednak przed spadkiem kategorii muzycznego video jako całości: łącznie sprzedano 14,7 mln nośników co dało spadek o 17,2%.

W ujęciu globalnym, dla wszystkich nośników razem, sprzedaż osiągnęła 859,7 mln sztuk o wartości 12,614 mln USD. W stosunku do roku 2001 daje to odpowiednio spadek 11,2% w ilości nośników i 8,2% w wartości sprzedaży. Jak widać spadki są jeszcze większe niż w roku 2001. Komplet statystyk z lat 1993-2002 mogą Państwo znaleźć na witrynie www.riaa.org.
Jeśli mają Państwo uwagi dotyczące tej strony lub zauważyliście na niej błędy, dajcie nam znać.
Kliknięcie na niniejszy link spowoduje uruchomienie w nowym oknie formularza, przy pomocy którego można przekazać uwagi do redakcji.
Copyright © 1991-2017 Magazyn Hi-Fi, Gdynia, Poland
logo hifi.pl