Uwaga!

Trwają prace techniczne na witrynie hifi.pl. Dopóki widoczny będzie niniejszy komunikat prosimy:
- nie zamieszczać ogłoszeń na giełdzie
- nie logować się na swoje konto
- nie rejestrować nowych kont na hifi.pl
- jeśli jesteście Państwo zalogowani prosimy o jak najszybsze wylogowanie

Przewidujemy, że czas trwania prac nie przekroczy 30 minut. W tym czasie można normalnie korzystać z treści zamieszczonych na hifi.pl.

Kiedy niniejszy komunikat zniknie będzie to oznaczało, że prace zostały zakończone i możliwe jest korzystanie z wszystkich funkcji witryny.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności wynikające z prowadzony prac.

Start Pomoc Kontakt Reklama O nas Zaloguj Rejestracja

Witryna hifi.pl wykorzystuje ciasteczka (cookies). Proszę kliknąć aby uzyskać więcej informacji.

IFPI - spadek sprzedaży muzyki w pierwszej połowie 2001 (23.10.2001)

Według raportu zrzeszenia przemysłu fonograficznego IFPI, w porównaniu z rokiem 2000 sprzedaż muzyki była w pierwszym półroczu 2001 niższa o 5% pod względem wartości i o 6,7% pod względem ilości sprzedanych nośników.

Spadek sprzedaży płyt CD wyniósł 4,6%. W poszczególnych krajach wyniósł on odpowiednio: 5% w USA, 13% w Niemczech, 7% w Szwecji, 24% w Danii.

Z grona głównych rynków tylko Wielka Brytania i Francja odnotowały wzrost, odpowiednio o 10% i 8%. Ogólnie w Europie spadek wyniósł 1%, w Ameryce Północnej już 5%, w Azji 8%, zaś w Ameryce Południowej spadek wyniósł aż 20%.

Prezes IFPI, Jay Berman w swym komentarzu głównych przyczyn spadku upatruje w rozwoju kopiowania płyt CD, piractwa i wymiany plików w Internecie. Przedstawiciele amerykańskiego handlu detalicznego - zarówno stowarzyszenia NARM (National Association of Recording Marchandisers) jak i poszczególnych sieci detalicznych - obciążają jednak winą za tendencje spadkowe politykę przemysłu fonograficznego, w szczególności zaś politykę cenową.
Jeśli mają Państwo uwagi dotyczące tej strony lub zauważyliście na niej błędy, dajcie nam znać.
Kliknięcie na niniejszy link spowoduje uruchomienie w nowym oknie formularza, przy pomocy którego można przekazać uwagi do redakcji.
Copyright © 1991-2019 Magazyn Hi-Fi, Gdynia, Poland
logo hifi.pl