Uwaga!

Trwają prace techniczne na witrynie hifi.pl. Dopóki widoczny będzie niniejszy komunikat prosimy:
- nie zamieszczać ogłoszeń na giełdzie
- nie wykonywać żadnych innych czynności związanych z ogłoszeniami

Przewidujemy, że czas trwania prac nie przekroczy 20 minut. W tym czasie można normalnie korzystać z treści zamieszczonych na hifi.pl.

Kiedy niniejszy komunikat zniknie możliwe będzie korzystanie z wszystkich funkcji witryny.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności wynikające z prowadzony prac.

Start Pomoc Kontakt Reklama O nas Zaloguj Rejestracja

Witryna hifi.pl wykorzystuje ciasteczka (cookies). Proszę kliknąć aby uzyskać więcej informacji.

IFPI - światowy rynek fonograficzny w 2000 roku (21.04.2001)

Zrzeszjące ponad 1400 firm z 70 krajów stowarzyszenie przemysłu fonograficznego IFPI opublikowało dane statystyczne dotyczące roku 2000. Rynek fonograficzny w skali globalnej zanotował obroty 36,9 miliarda dolarów przy sprzedaży 3,5 miliarda nośników, co oznacza spadek o 1,3% pod względem wartości sprzedaży oraz o 1,2% pod względem ilości sprzedanych nośników.

Ilość sprzedanych płyt CD wzrosła o 2,5% (2,5 miliarda sztuk). O 14,3% spadła sprzedaż singli a sprzedaż kaset spadała o 9,4%.

Na rynku północnoamerykańskim spadły zarówno obroty (1,5%) jak i ilość nośników (4,7%) a szczególnie gwałtowny był spadek sprzedaży sigli CD (39%). Podobne wyniki odnotowano w Austaralazji. Kraje europejskie miały dość znacznie zróżnicowane wyniki. Rynki skandynawskie oraz Wielka Brytania odnotowały wzrost, zaś Niemcy, Francja i Włochy spadek. W sumie w Europie wartość sprzedaży wzrosła o 1,4% a ilość sprzedanych nośników wzrosła o 1,3%. Z kolei w Azji odnotowano wzrost ilości sprzedanych nośników przy jednoczesnym spadku obrotów o 4,4%. Nieznaczny spadek odnotował też region Ameryki Łacińskiej.

Komunikat prasowy nie uwzględnia tym razem sprzedaży LP ani MD.
Jeśli mają Państwo uwagi dotyczące tej strony lub zauważyliście na niej błędy, dajcie nam znać.
Aby przekazać swoje uwagi do redakcji proszę
Copyright © 1991-2024 Magazyn Hi-Fi, Gdynia, Poland
logo hifi.pl