Blog - wpisy o witrynie hifi.pl
Reklama tygodniowa, nowość w ofercie hifi.pl
W naszej ofercie pojawia się nowa forma reklamy. Zgodnie z jej charakterem została nazwana reklamą tygodniową.
Dodanie tej nowości ma za zadanie wypełnić istniejącą lukę. System emisji banerów na hifi.pl został zoptymalizowany pod kątem uzyskania dużej ilości wyświetleń dobrze widocznych reklam przy zachowaniu atrakcyjnej ceny. Rozwiązania graficzne zostały tak dobrane by pogodzić interesy reklamodawców z komfortem czytelników. System ten spełnia swoje zadanie, ale ma jedno poważne ograniczenie, jest mało elastyczny.
Nie mieliśmy dotąd w ofercie żadnej formy formy reklamy dopasowanej do doraźnych, krótkoterminowych działań promocyjnych. A jest sporo sytuacji kiedy takie potrzeby występują. Przykładowo przy organizacji pokazów, akcjach rabatowych, przecenach, czy inauguracjach nowych modeli. Reklama tygodniowa jest emitowana krótko, w dużym, zwracającym uwagę formacie graficznym, na stronach, na których możemy wygospodarować potrzebne do tego mejsce. Liczymy, że skutecznie wypełni ona istniejącą lukę naszej ofercie.
Więcej informacji o reklamie tygodniowej znajdą Państwo pod tym adresem.
2022-02-10 Stały adres dla tego wpisu (Reklama tygodniowa, nowość w ofercie hifi.pl)
Zmiany na giełdzie płytowej
W ramach zapowiadanej niedawno modernizacji witryny wprowadzone zostały pierwsze zmiany. Dotyczą one funkcjonowania giełdy płytowej. Lista zmian jest następująca:
- Czas emisji ogłoszeń wynosi 90 dni od zamieszczenia we wszystkich przypadkach, zarówno dla ogłoszeń zamieszczanych bez rejestracji jak i ogłoszeń zamieszczanych po zalogowaniu.
- Czas przechowywania ogłoszeń w archiwum wynosi 120 dni od zamieszczenia.
- Koniec emisji ogłoszenia następuje o tej samej godzinie, o której zamieszczono ogłoszenia (możliwa różnica 1 godziny w zależności od zmiany czasu między letnim a zimowym). Do tej pory emisja kończyła się zawsze o północy niezależnie od godziny zamieszczenia.
- Powiadomienia o zakończeniu emisji ogłoszenia wysyłane są bezpośrednio po zakończeniu emisji, zwykle z opóźnieniem kilku-kilkunastu minut.
- Użytkownicy zamieszczający ogłoszenia bez rejestracji otrzymują link pozwalający na samodzielne usunięcie ogłoszenia.
- Ogłoszenia zamieszczone po zalogowaniu można odświeżać co 10 dni. Odświeżone ogłoszenia są przesuwane na górę listy.
- Umożliwiona jest edycja ogłoszeń znajdujących się w archiwum.
Podobne zmiany w niedalekiej przyszłości będą też wprowadzone w sekcji sprzętowej giełdy.
2021-01-09 Stały adres dla tego wpisu (Zmiany na giełdzie płytowej)
Plany dotyczące modernizacji witryny
Hifi.pl od wielu lat funkcjonuje w niemal niezmienionej formie. Korekty były nieliczne i drobne. Wyjątkiem było przystosowanie silnika witryny do nowszych wersji oprogramowania serwerowego na początku 2019 roku. Choć było to bardzo ważne w sensie technicznym, nie miało jednak wpływu ani na szatę graficzną, ani na zakres dostępnych dla Państwa funkcjonalności.
Od pewnego czasu przygotowujemy modernizację hifi.pl. Nowe rozwiązania będą wprowadzane stopniowo. Chcemy zapowiedzieć niektóre zmiany z wyprzedzeniem, aby ułatwić Państwu korzystanie z witryny w trakcie modernizacji.
Przede wszystkim zachęcamy aby śledzili Państwo komunikaty dotyczące wprowadzanych zmian. Będą się one pojawiać na redakcyjnym blogu (linki będą zamieszczane na stronie domowej), czy na stronie logowania na konto użytkownika.
Wprowadzimy zmiany dotyczące długości emisji ogłoszeń, sposobu kończenia emisji i sposobu powiadamiania o zakończeniu emisji. W pierwszej kolejności zmiany te wprowadzimy w sekcji ogłoszeń płytowych, a później w sekcji ogłoszeń sprzętowych.
Zmienią się zasady kategoryzacji kont i kategoryzacji ogłoszeń pod kątem rozróżnienia na prywatne i firmowe. Obecnie zakładając konto prywatne lub firmowe automatycznie decydujemy o tym czy zamieszczane z danego konta ogłoszenia będą klasyfikowane jako prywatne czy firmowe. To ścisłe powiązanie rodzaju konta z rodzajem ogłoszenia będzie zarzucone. O tym czy ogłoszenie jest wystawiane jako prywatne (sprzedaż bez faktury) czy firmowe (sprzedaż z fakturą) będziemy decydować w trakcie zamieszczania ogłoszenia, poprzez wybór odpowiedniej opcji w formularzu ogłoszeniowym. Typ ogłoszenia będzie można wybrać niezależnie od rodzaju konta. Podział kont na prywatne i firmowe nie zniknie, ale zmieni się jego znaczenie. Na witrynie pojawią się bowiem nowe funkcje i będą one dostępne tylko dla użytkowników z kontami firmowymi. Jeżeli w przyszłości zajdzie taka potrzeba nasza redakcja może na prośbę użytkownika zmienić typ konta z prywatnego na firmowe czy też odwrotnie.
Zgodnie z obecnym regulaminem jeden użytkownik może mieć tylko jedno konto, za wyjątkiem tych osób, które mają konto firmowe i dodatkowo chcą mieć też osobne konto prywatne. Ta zasada pozostanie bez zmian. Pozostawiamy użytkownikom profesjonalnym możliwość wyboru, czy chcą swoje prywatne oferty wystawiać w ramach konta firmowego, czy też wolą do tego celu użyć osobnego konta o charakterze prywatnym.
Od czasu do czasu mogą wystąpić krótkie przerwy w działaniu niektórych funkcji na witrynie. Przewidujemy, że takich przerw będzie kilka, będą one dotyczyć możliwości rejestracji, logowania do konta czy zamieszczania ogłoszeń. Jeśli natraficie Państwo na tego typu przerwę, to prosimy o odrobinę cierpliwości. Zakłócenia w funkcjonowaniu witryny w poszczególnych przypadkach powinny trwać nie dłużej niż kilkadziesiąt minut.
Prawdopodobnie będziemy też sygnalizować niektóre zmiany przy pomocy wysyłki mailingu. Zastosowanie tej metody powiadamiania będzie zależne od bieżących potrzeb i charakteru wprowadzanych zmian.
2020-11-30 Stały adres dla tego wpisu (Plany dotyczące modernizacji witryny)
Komunikat o błędzie 403
Chociaż są to przypadki bardzo rzadkie, otrzymujemy czasami sygnały o problemach z zamieszczaniem ogłoszeń. Polega to na tym, że przy próbie przesłania danych z formularza ogłoszeniowego pojawia się komunikat o błędzie numer 403, a zamieszczenie ogłoszenia nie jest możliwe.
W przypadku pojawienia się błędu 403 przy zamieszczaniu ogłoszenia prosimy wykonać następujące czynności sprawdzające.
Jeśli teksty zostały najpierw przygotowane w jakimś zaawansowanym edytorze tekstowym (na przykład Word), a następnie wstawione do formularza metodą kopiuj-wklej, to ta procedura może być przyczyną komunikatu o błędzie 403. W takim przypadku można zastosować dwa rozwiązania. Pierwsze to wpisywanie tekstów bezpośrednio w formularzu. Drugie to przygotowanie tekstów do wklejenia w prostym edytorze bez opcji zaawansowanego formatowania, na przykład takim jak Notatnik w systemach Windows.
Kolejne rozwiązanie do wypróbowania to zmiana wykorzystywanej przeglądarki i/lub wyczyszczenie cache-u przeglądarki. Ostatnim zalecanym testem jest zmiana komputera, z którego zamieszczane jest ogłoszenie.
Jeśli podane powyżej zalecenia nie przyniosą rozwiązania problemu prosimy zgłaszać zaobserwowane nieprawidłowości do naszej redakcji. (GS)
2019-07-02 Stały adres dla tego wpisu (Komunikat o błędzie 403)
Zmiana sposobu rejestracji i resetowania hasła na hifi.pl
Na naszej witrynie wprowadzone zostały dwie zmiany. Jedna dotyczy rejestracji nowych użytkowników, a druga resetowania hasła dostępowego.
W obu przypadkach weszły do użytku nowe procedury. Zaletą starych rozwiązań była prostota i wygoda. Natomiast ich wadą był niski poziom bezpieczeństwa. Minusów było kilka. Między innymi taki, że postronna osoba mogła bez problemu sprawdzić czy dany adres e-mail jest zarejestrowany na hifi.pl. Stosowna informacja pojawiała się w komunikatach prezentowanych na witrynie. Od czasu do czasu czytelnicy zgłaszali nam swoje uwagi w tej sprawie. Oczywiście musieliśmy się zgodzić z krytycznymi ocenami starych rozwiązań. Po wykonanej w ubiegłym miesiącu modernizacji silnika witryny nadszedł w końcu czas na opracowanie nowego systemu rejestracji oraz nowego systemu resetowania hasła.
Obie nowe procedury są z konieczności nieco dłuższe i mniej wygodne niż poprzednie. Niestety bezpieczeństwo zwykle ma swoją cenę i tak jest też w tym przypadku. Przypuszczamy, że część naszych czytelników bardziej od bezpieczeństwa ceniła sobie wygodę starych rozwiązań, ale niestety tych dwóch celów nie dało się pogodzić. Jesteśmy jednak przekonani, że w całościowej ocenie wprowadzone zmiany są zdecydowanie korzystne. (GS)
2019-03-27 Stały adres dla tego wpisu (Zmiana sposobu rejestracji i resetowania hasła na hifi.pl)
Archiwum wpisów redakcyjnego bloga w sekcji o naszej witrynie
2019-02-27 Zakończenie prac modernizacyjnych na hifi.pl
2019-02-9 Prace modernizacyjne na hifi.pl
2017-08-23 Uruchomienie https na hifi.pl
2015-07-02 Typowe błędy w adresach e-mail
2015-06-17 Określenie preferencji ogłoszeniodawców dotyczących ofert z zagranicy
2015-02-25 Nowa grupa sprzętowa na Giełdzie
2014-12-22 Dwie nowości na witrynie - dla czytelników i dla reklamodawców
2014-08-05 Problem z rejestracją? Problem z ogłoszeniem? Zaginione e-maile z hifi.pl
2013-12-16 Aktywacja ogłoszeń zamieszczanych na Giełdzie
2013-11-06 Kulisy pracy witryny hifi.pl
2013-07-11 Usuwanie nieaktywnych kont użytkowników
2013-06-29 Hifi.pl w epoce Facebook'a
2013-05-08 Prace modernizacyjne na Giełdzie hifi.pl
2012-11-12 Nowe funkcje na Giełdzie hifi.pl
2012-09-24 Nowy regulamin Giełdy hifi.pl
2012-07-31 Zmiany dotyczące ogłoszeń firmowych i inne nowinki w dziale ogłoszeń drobnych
2011-06-28 Przenosimy ogłoszenia do nowej sekcji Giełdy
2011-06-09 Witryna w przebudowie
2011-05-26 Wdrażanie nowej szaty graficznej witryny
2011-05-16 Kolejne funkcje dla zarejestrowanych użytkowników
2011-05-11 Nowe funkcje, nowe logo i nowy wygląd hifi.pl
2011-01-04 Zmiany dotyczące zmieszczania ogłoszeń na Giełdzie hifi.pl
2010-10-12 Wyszukiwarka na Giełdzie hifi.pl
2010-06-10 Modernizacja działu ogłoszeń drobnych
2010-03-24 Problem z Adblockiem
2009-06-27 Przeglądarki i zachowanie czytelników
2009-02-02 Statystyczna ciekawostka hifi.pl
2008-12-11 Bałagan w imię porządku
2008-10-06 10 lat hifi.pl
2008-09-27 Zmiany na naszej witrynie
2008-07-18 Startujemy - blog hifi.pl