Blog - najnowsze wpisy
Zmiany na giełdzie płytowej
W ramach zapowiadanej niedawno modernizacji witryny wprowadzone zostały pierwsze zmiany. Dotyczą one funkcjonowania giełdy płytowej. Lista zmian jest następująca:
- Czas emisji ogłoszeń wynosi 90 dni od zamieszczenia we wszystkich przypadkach, zarówno dla ogłoszeń zamieszczanych bez rejestracji jak i ogłoszeń zamieszczanych po zalogowaniu.
- Czas przechowywania ogłoszeń w archiwum wynosi 120 dni od zamieszczenia.
- Koniec emisji ogłoszenia następuje o tej samej godzinie, o której zamieszczono ogłoszenia (możliwa różnica 1 godziny w zależności od zmiany czasu między letnim a zimowym). Do tej pory emisja kończyła się zawsze o północy niezależnie od godziny zamieszczenia.
- Powiadomienia o zakończeniu emisji ogłoszenia wysyłane są bezpośrednio po zakończeniu emisji, zwykle z opóźnieniem kilku-kilkunastu minut.
- Użytkownicy zamieszczający ogłoszenia bez rejestracji otrzymują link pozwalający na samodzielne usunięcie ogłoszenia.
- Ogłoszenia zamieszczone po zalogowaniu można odświeżać co 10 dni. Odświeżone ogłoszenia są przesuwane na górę listy.
- Umożliwiona jest edycja ogłoszeń znajdujących się w archiwum.
Podobne zmiany w niedalekiej przyszłości będą też wprowadzone w sekcji sprzętowej giełdy.
2021-01-09 Stały adres dla tego wpisu (Zmiany na giełdzie płytowej)
Plany dotyczące modernizacji witryny
Hifi.pl od wielu lat funkcjonuje w niemal niezmienionej formie. Korekty były nieliczne i drobne. Wyjątkiem było przystosowanie silnika witryny do nowszych wersji oprogramowania serwerowego na początku 2019 roku. Choć było to bardzo ważne w sensie technicznym, nie miało jednak wpływu ani na szatę graficzną, ani na zakres dostępnych dla Państwa funkcjonalności.
Od pewnego czasu przygotowujemy modernizację hifi.pl. Nowe rozwiązania będą wprowadzane stopniowo. Chcemy zapowiedzieć niektóre zmiany z wyprzedzeniem, aby ułatwić Państwu korzystanie z witryny w trakcie modernizacji.
Przede wszystkim zachęcamy aby śledzili Państwo komunikaty dotyczące wprowadzanych zmian. Będą się one pojawiać na redakcyjnym blogu (linki będą zamieszczane na stronie domowej), czy na stronie logowania na konto użytkownika.
Wprowadzimy zmiany dotyczące długości emisji ogłoszeń, sposobu kończenia emisji i sposobu powiadamiania o zakończeniu emisji. W pierwszej kolejności zmiany te wprowadzimy w sekcji ogłoszeń płytowych, a później w sekcji ogłoszeń sprzętowych.
Zmienią się zasady kategoryzacji kont i kategoryzacji ogłoszeń pod kątem rozróżnienia na prywatne i firmowe. Obecnie zakładając konto prywatne lub firmowe automatycznie decydujemy o tym czy zamieszczane z danego konta ogłoszenia będą klasyfikowane jako prywatne czy firmowe. To ścisłe powiązanie rodzaju konta z rodzajem ogłoszenia będzie zarzucone. O tym czy ogłoszenie jest wystawiane jako prywatne (sprzedaż bez faktury) czy firmowe (sprzedaż z fakturą) będziemy decydować w trakcie zamieszczania ogłoszenia, poprzez wybór odpowiedniej opcji w formularzu ogłoszeniowym. Typ ogłoszenia będzie można wybrać niezależnie od rodzaju konta. Podział kont na prywatne i firmowe nie zniknie, ale zmieni się jego znaczenie. Na witrynie pojawią się bowiem nowe funkcje i będą one dostępne tylko dla użytkowników z kontami firmowymi. Jeżeli w przyszłości zajdzie taka potrzeba nasza redakcja może na prośbę użytkownika zmienić typ konta z prywatnego na firmowe czy też odwrotnie.
Zgodnie z obecnym regulaminem jeden użytkownik może mieć tylko jedno konto, za wyjątkiem tych osób, które mają konto firmowe i dodatkowo chcą mieć też osobne konto prywatne. Ta zasada pozostanie bez zmian. Pozostawiamy użytkownikom profesjonalnym możliwość wyboru, czy chcą swoje prywatne oferty wystawiać w ramach konta firmowego, czy też wolą do tego celu użyć osobnego konta o charakterze prywatnym.
Od czasu do czasu mogą wystąpić krótkie przerwy w działaniu niektórych funkcji na witrynie. Przewidujemy, że takich przerw będzie kilka, będą one dotyczyć możliwości rejestracji, logowania do konta czy zamieszczania ogłoszeń. Jeśli natraficie Państwo na tego typu przerwę, to prosimy o odrobinę cierpliwości. Zakłócenia w funkcjonowaniu witryny w poszczególnych przypadkach powinny trwać nie dłużej niż kilkadziesiąt minut.
Prawdopodobnie będziemy też sygnalizować niektóre zmiany przy pomocy wysyłki mailingu. Zastosowanie tej metody powiadamiania będzie zależne od bieżących potrzeb i charakteru wprowadzanych zmian.
2020-11-30 Stały adres dla tego wpisu (Plany dotyczące modernizacji witryny)
Coraz więcej danych świadczących o stabilizacji rynku winylowego
Po podsumowaniu wyników sprzedaży w roku 2018 po raz pierwszy pisaliśmy o oznakach stablizacji rynku winylowego i warto sprawdzić nowsze dane.
Na kluczowym rynku amerykańskim czasy dynamicznych skoków już minęły, ale wciąż notowane są wzrosty. W 2019 roku sprzedano 19,1 miliona płyt i wzrost w stosunku do 16,7 milionów w 2018 był całkiem spory. W pierwszym półroczu 2020 sprzedaż wyniosła 8,8 miliona w porównaniu z 8,6 miliona w 2019.
W pierwszym półroczu 2020 roku niemiecki rynek muzyczny wzrósł o 4,8% do wartości 783.7 milionów Euros (licząc po cenach detalicznych z VAT). Stało się to głównie dzięki wzrostowi dochodów ze strumieniowania o 20.7% pomimo spadku sprzedaży CD (-22.9%) i spadku ściągania plików (-22.5%). Płyty winylowe sprzedawały się za to nieznacznie lepiej niż w pierwszym półroczu 2019 i odnotowano wzrost o 4.6%.
Na rynku francuskim po okresie szybkiego wzrostu też są oznaki stablizacji. W kilku kolejnych ostatnich latach ilość sprzedanych płyt wyglądała następująco: 0,9mln w 2015, 1,8mln w 2016, 3,2mln w 2017, 3,9mln w 2018, 4,1mln w 2019.
Warto też przypomnieć przytaczaną przez nas wcześniej informację o 4,1-procentowym wzroście rynku brytyjskiego w roku 2019. Jak widać jest już sporo danych świadczących o stabilizacji rynku płyt winylowych. (GS)
2020-10-26 Stały adres dla tego wpisu (Coraz więcej danych świadczących o stabilizacji rynku winylowego)
Niezłe wyniki winyli w UK i Japonii oraz inne ciekawostki fonograficzne
Brytyjskie i japońskie stowarzyszenia fonograficzne opublikowały dane za 2019 rok. Winyl wciąż ma się dobrze. W Wielkiej Brytanii sprzedaż LP wzrosła o 4,1% i osiągnęła 4,3 miliona egzemplarzy. W Japonii sprzedaż wszystkich winyli osiągnęła 1,219 miliona co oznacza 9% wzrost. Jak już wcześniej pisaliśmy dane z USA i z Niemiec za pierwsze półrocze też były niezłe. Wszystkie cząstkowe wyniki wskazują, że rynek winylowy pomału rośnie, choć czasy szybkich wzrostów już się skończyły.
Porównując rynek brytyjski z japońskim można znaleźć kilka ciekawostek. Zanim przejdziemy do statystyk fonograficznych przypomnijmy, że poziom zamożności społeczeństw obu krajów jest podobny, PKB per capita jest niemal dokładnie taki sam. Zaś liczba mieszkańców Japonii prawie dwa razy większa, 125 milionów wobec 66 milionów.
Wspomniane już wyżej dane dotyczące sprzedaży winyli pokazują, że w Japonii w gruncie rzeczy popularność tego medium jest niska. Sprzedaż na mieszkańca jest około 6,7 raza mniejsza niż w UK!
Kaseta magnetofonowa to niszowy produkt sprzedawany w małych ilościach. Swego rodzaju renesans w UK nastąpił, ale pomimo 60-procentowego wzrostu sprzedano około 80 tysięcy sztuk. A w Japonii pomimo 24-procentowego spadku sprzedano 336 tysięcy, czyli na głowę wypada ponad dwa razy więcej.
Płyta CD trzyma się w Japonii lepiej niż w UK. Komunikat BPI podaje, że spadek w stosunku do roku 2018 wyniósł 26,5%, natomiast nie podano konkretnej liczby sprzedanych CD. Na postawie podanych w tekście informacji można oszacować, że było to ponad trzydzieści milionów sztuk. W Japonii sprzedaż CD przekroczyła 132 miliony i spadła tylko o 4%. Przy czym sprzedaż albumów w ogóle nie spadła i utrzymała się na poziomie 88 milionów sztuk, natomiast sprzedaż singli CD spadła o 11% czyli do 43 milionów.
Różnice w strukturze rynków muzycznych są jak widać bardzo duże. Na pewno mogą stanowić punkt wyjścia do ciekawych rozważań, ale niestety nie mamy takiej znajomości tematu by podjąć jakąkolwiek próbę analizy. (GS)
2020-01-28 Stały adres dla tego wpisu (Niezłe wyniki winyli w UK i Japonii oraz inne ciekawostki fonograficzne)
W pierwszym półroczu 2019 sprzedaż winyli nadal stabilna
We wcześniejszym wpisie z podsumowaniem wyników sprzedaży winyli za roku 2018 pisaliśmy o pierwszych oznakach stabilizacji po wielu latach szybkiego i nieustannego wzrostu. Pierwsze półrocze roku 2019 jak na razie wygląda podobnie. Znowu zachowana została tendencja wzrostowa, ale różnice w stosunku do ubiegłego roku są małe. Co prawda dysponujemy skromniejszą ilością danych, ale pochodzą one z dużych rynków o kluczowym znaczeniu. Stany Zjednoczone to przecież zdecydowany lider (mniej więcej połowa rynku światowego), Niemcy prawdodpodobnie sytuują sie na trzecim miejscu tuż za Wielką Brytanią, a Japonia zapewne na miejscu czwartym.
Opublikowane wyniki za pierwsze półrocze są następujące:
- Stany Zjednoczone, wzrost ilościowy (według RIAA), +6,0% (z 8,1 na 8,6 mln sztuk)
- Niemcy, wzrost +7,4% (po nieznacznym spadku w roku 2018)
- Japonia, wzrost ilościowy, +2% (za okres od stycznia do sierpnia)
Teza o stabilizacji wielkości rynku winylowego w roku 2018 opierała się ma dość skromnych podstawach. Dodatkowe sześć miesięcy to pozornie niewiele, ale potwierdzenie trendu z poprzedniego roku wydaje się jednak znaczące. (GS)
2019-10-02 Stały adres dla tego wpisu (W pierwszym półroczu 2019 sprzedaż winyli nadal stabilna)
Komunikat o błędzie 403
Chociaż są to przypadki bardzo rzadkie, otrzymujemy czasami sygnały o problemach z zamieszczaniem ogłoszeń. Polega to na tym, że przy próbie przesłania danych z formularza ogłoszeniowego pojawia się komunikat o błędzie numer 403, a zamieszczenie ogłoszenia nie jest możliwe.
W przypadku pojawienia się błędu 403 przy zamieszczaniu ogłoszenia prosimy wykonać następujące czynności sprawdzające.
Jeśli teksty zostały najpierw przygotowane w jakimś zaawansowanym edytorze tekstowym (na przykład Word), a następnie wstawione do formularza metodą kopiuj-wklej, to ta procedura może być przyczyną komunikatu o błędzie 403. W takim przypadku można zastosować dwa rozwiązania. Pierwsze to wpisywanie tekstów bezpośrednio w formularzu. Drugie to przygotowanie tekstów do wklejenia w prostym edytorze bez opcji zaawansowanego formatowania, na przykład takim jak Notatnik w systemach Windows.
Kolejne rozwiązanie do wypróbowania to zmiana wykorzystywanej przeglądarki i/lub wyczyszczenie cache-u przeglądarki. Ostatnim zalecanym testem jest zmiana komputera, z którego zamieszczane jest ogłoszenie.
Jeśli podane powyżej zalecenia nie przyniosą rozwiązania problemu prosimy zgłaszać zaobserwowane nieprawidłowości do naszej redakcji. (GS)
2019-07-02 Stały adres dla tego wpisu (Komunikat o błędzie 403)
Zmiana sposobu rejestracji i resetowania hasła na hifi.pl
Na naszej witrynie wprowadzone zostały dwie zmiany. Jedna dotyczy rejestracji nowych użytkowników, a druga resetowania hasła dostępowego.
W obu przypadkach weszły do użytku nowe procedury. Zaletą starych rozwiązań była prostota i wygoda. Natomiast ich wadą był niski poziom bezpieczeństwa. Minusów było kilka. Między innymi taki, że postronna osoba mogła bez problemu sprawdzić czy dany adres e-mail jest zarejestrowany na hifi.pl. Stosowna informacja pojawiała się w komunikatach prezentowanych na witrynie. Od czasu do czasu czytelnicy zgłaszali nam swoje uwagi w tej sprawie. Oczywiście musieliśmy się zgodzić z krytycznymi ocenami starych rozwiązań. Po wykonanej w ubiegłym miesiącu modernizacji silnika witryny nadszedł w końcu czas na opracowanie nowego systemu rejestracji oraz nowego systemu resetowania hasła.
Obie nowe procedury są z konieczności nieco dłuższe i mniej wygodne niż poprzednie. Niestety bezpieczeństwo zwykle ma swoją cenę i tak jest też w tym przypadku. Przypuszczamy, że część naszych czytelników bardziej od bezpieczeństwa ceniła sobie wygodę starych rozwiązań, ale niestety tych dwóch celów nie dało się pogodzić. Jesteśmy jednak przekonani, że w całościowej ocenie wprowadzone zmiany są zdecydowanie korzystne. (GS)
2019-03-27 Stały adres dla tego wpisu (Zmiana sposobu rejestracji i resetowania hasła na hifi.pl)
Archiwum wpisów redakcyjnego bloga
2019-03-12 Oznaki stabilizacji sprzedaży winyli w 2018 roku
2019-02-27 Zakończenie prac modernizacyjnych na hifi.pl
2019-02-9 Prace modernizacyjne na hifi.pl
2018-01-13 Wzrost sprzedaży winyli w 2017 i nowe tłocznie
2017-08-23 Uruchomienie https na hifi.pl
2017-04-20 Wzrost sprzedaży winyli w 2016 roku na 8 głównych rynkach
2017-01-4 Dobra sprzedaż winyli na rynku brytyjskim w 2016 roku
2016-01-30 Dalszy wzrost rynku winylowego w 2015 roku
2015-10-19 Zapowiada się kolejny dobry rok dla winyli
2015-07-02 Typowe błędy w adresach e-mail
2015-06-18 Światowy rynek winyli w 2014 roku
2015-06-17 Określenie preferencji ogłoszeniodawców dotyczących ofert z zagranicy
2015-06-05 Debiut monitorów Xavian z udziałem Roberto Barletty
2015-03-27 Dalszy wzrost sprzedaży winyli w USA, Niemczech i Polsce
2015-02-25 Nowa grupa sprzętowa na Giełdzie
2015-01-05 Znakomite wielkości sprzedaży winyli w USA i UK
2014-12-22 Dwie nowości na witrynie - dla czytelników i dla reklamodawców
2014-11-18 OLED kontra mit kwantowych kropek
2014-11-14 Mała wojna standardów w bezprzewodowym audio
2014-10-02 Zapytaj zanim kupisz, czyli serwisowe absurdy
2014-08-05 Problem z rejestracją? Problem z ogłoszeniem? Zaginione e-maile z hifi.pl
2014-06-30 OLED-y z przeszkodami do przodu
2014-03-26 Płyty winylowe w 2013 - USA i Niemcy w górę, Japonia w dół
2014-01-07 Obiecujące dane dotyczące sprzedaży płyty winylowych w 2013 roku
2013-12-16 Aktywacja ogłoszeń zamieszczanych na Giełdzie
2013-11-06 Kulisy pracy witryny hifi.pl
2013-11-05 Dobra jesień OLED-ów, dobre perspektywy na zimę
2013-09-30 Ekrany OLED zbliżają się do dojrzałości
2013-08-7 Dobre wieści z OLED-owego rynku
2013-07-11 Usuwanie nieaktywnych kont użytkowników
2013-06-29 Hifi.pl w epoce Facebook'a
2013-06-21 Eksperyment z trwałością nagrań na CD-R
2013-05-13 Co myśleć o OLED-owych opóźnieniach
2013-05-08 Prace modernizacyjne na Giełdzie hifi.pl
2013-01-21 Winylowy renesans także w Polsce
2013-01-21 Telewizory OLED na CES
2013-01-05 Trudna ocena sytuacji OLED-ów
2012-11-12 Nowe funkcje na Giełdzie hifi.pl
2012-10-08 Rozwój ekranów refleksyjnych poniżej oczekiwań
2012-09-24 Nowy regulamin Giełdy hifi.pl
2012-07-31 Zmiany dotyczące ogłoszeń firmowych i inne nowinki w dziale ogłoszeń drobnych
2012-04-15 Sharp wprowadza IGZO w LCD, Samsung zapowiada LITI w giętkich OLED-ach)
2012-04-5 U progu ery OLED-owych telewizorów
2012-03-31 RIAA i IFPI potwierdzają wzrost sprzedaży winyli w 2011
2012-03-26 Niewiadome dotyczące ekranu nowego iPada
2012-02-03 Komentarz do najnowszych prognoz produkcji OLED-ów
2012-01-24 Obiecujące wstępne dane o sprzedaży winyli w 2011 roku
2012-01-14 Analiza doniesień o OLED-ach z targów CES 2012
2011-12-21 Podsumowanie 2011 roku na rynku ekranów
2011-12-06 Baffle step po polsku
2011-10-31 Kodek Apple Lossless udostępniony na licencji Apache
2011-09-14 OLED-y Samsunga kontra reszta świata
2011-08-29 Prawdziwa archiwizacja na płytach DVD firmy Milleniata
2011-08-17 Meandry polityki producentów ekranów
2011-08-12 Audiofilska meblościanka
2011-08-10 Podstawowe parametry techniczno-ekonomiczne OLED-ów
2011-06-28 Przenosimy ogłoszenia do nowej sekcji Giełdy
2011-06-20 Uzupełnienie winylowych statystyk za rok 2010
2011-06-09 Witryna w przebudowie
2011-05-26 Wdrażanie nowej szaty graficznej witryny
2011-05-16 Kolejne funkcje dla zarejestrowanych użytkowników
2011-05-11 Nowe funkcje, nowe logo i nowy wygląd hifi.pl
2011-04-26 Aktualne stadium rozwoju ekranów OLED
2011-04-19 Dobre wiadomości dla miłośników winylu - rynek w 2010 roku
2011-03-09 Informacje o krystalizacji TCZ i telewizory OLED-LCD od LG
2011-02-22 Cztery ważne ekrany, na które czekam
2011-02-16 TCZ i technologiczny postęp w produkcji OLED-ów
2011-02-06 Fala OLED-owych plotek
2011-01-20 Samsung, LG, Liquavista i Nokia
2011-01-15 Coraz większe inwestycje w nowe ekrany
2011-01-04 Zmiany dotyczące zmieszczania ogłoszeń na Giełdzie hifi.pl
2010-12-12 Rozwój OLED w liczbach
2010-11-19 Nowe ekrany na FPD 2010, nowe informacje o OLED-ach
2010-11-03 Ekrany Liquavisty coraz bliżej debiutu
2010-10-22 Bardziej optymistyczna prognoza dotycząca ekranów
2010-10-12 Wyszukiwarka na Giełdzie hifi.pl
2010-09-13 OLED zgodnie z planem, Mirasol nadchodzi
2010-07-29 Teoria wygrzewania lutów
2010-07-10 Wątpliwe prognozy dotyczące LCD
2010-06-30 Przyszłość OLED-ów coraz wyraźniejsza
2010-06-10 Modernizacja działu ogłoszeń drobnych
2010-05-21 Google pomoże w popularyzacji Ogg Vorbis
2010-05-18 OLED nie zwalnia tempa
2010-05-08 Winyl trzyma się dobrze - rynek w 2009 roku
2010-05-01 Praktyczne znaczenie OLED-ów
2010-04-17 Czas na OLED - uzupełnienie
2010-04-09 Czy nadchodzi czas OLED-ów?
2010-03-24 Problem z Adblockiem
2009-10-16 Nie przepłacajcie za naprawy głośników
2009-06-27 Przeglądarki i zachowanie czytelników
2009-02-02 Statystyczna ciekawostka hifi.pl
2009-01-12 Ostateczny odwrót DRM
2008-12-11 Bałagan w imię porządku
2008-11-10 Audio Show 2008
2008-10-06 10 lat hifi.pl
2008-09-27 Zmiany na naszej witrynie
2008-08-07 Moje nowe kolumny
2008-07-18 Startujemy - blog hifi.pl