Start Pomoc Kontakt Reklama O nas Zaloguj Rejestracja

Witryna hifi.pl wykorzystuje ciasteczka (cookies). Proszę kliknąć aby uzyskać więcej informacji.

Reklama na hifi.pl - FAQ

Czy mogę zmieniać banery w czasie dłuższej emisji?

Tak. Nie ograniczamy częstotliwości zmian banerów w trakcie emisji. Co więcej, przy dłuższych emisjach zachęcamy do zmian co najmniej raz na miesiąc.

Czy redakcja jest zainteresowana wymianą banerów?

Nie. Przestrzenie na wyświetlanie banerów reklamowych są zbyt cenne, abyśmy mogli poświęcić je na wymianę. Prosimy nie zgłaszać tego typu propozycji.

Jakie są statystyki hifi.pl? Jak sprawdzić, czy podawane przez redakcję dane są prawdziwe?

Do szacunkowych kalkulacji i do porównań z reklamą w innych mediach można przyjąć, że nasza witryna ma ponad 500 tysięcy wyświetlonych stron na miesiąc. Ta orientacyjna liczba opiera się na zaokrągleniu w dół naszych faktycznych wyników. Poza tym chcieliśmy podkreślić, że z podawanych przez nas statystyk wyłączany jest ruch generowany przez rozpoznane roboty. Przy pełnym zajęciu wszystkich miejsc w systemie rotacji na hifi.pl banery prezentowane są co piątą stronę, co daje ilość wyświetleń reklamy ponad 100 tysięcy razy na miesiąc. Oznacza to, że cena za tysiąc wyświetleń banera u dołu strony kształtuje się na poziomie poniżej 1,60 PLN, a cena za tysiąc wyświetleń banera u góry strony na poziomie poniżej 3 PLN.

Witryna hifi.pl nie korzysta z zewnętrznych systemów badających statystyki, choćby takich jak oferowane przez firmy Gemius czy Google. Systemy tego rodzaju mają ograniczenia techniczne i powodują pogorszenie prywatności użytkowników. Oferujemy możliwość doświadczalnej weryfikacji naszych danych. W porównaniu z rozwiązanami stosowanymi przez inne firmy, nasza metoda jest bardziej odporna na próby manipulacji i odporna na błędy o przyczynach natury technicznej. Możliwe jest zorganizowanie emisji testowej. Polega ona na tym, że w uzgodnionym okresie kod wczytujący wybraną reklamę emitowaną na witrynie www.hifi.pl jest pobierany z Państwa serwera. Daje to Państwu możliwość sprawdzenia uzyskanych wyników w statystykach z własnego serwera. Aby przeprowadzić taki eksperyment wystarczy zamieścić na Państwa serwerze przesłane przez nas pliki i uzgodnić precyzyjnie czas rozpoczęcia oraz zakończenia emisji testowej.

Ilu czytelników odwiedza hifi.pl?

Niektóre redakcje internetowych serwisów podają liczby odwiedzających z dokładnością do pojedynczego czytelnika. Ta precyzja jest jednak pozorna. Dane te mogą być zwyczajnie fałszywe, ponieważ nie są weryfikowane przez osoby z zewnątrz. Poza tym mamy też czysto techniczny aspekt zagadnienia. Ustalenie liczby czytelników serwisu internetowego jest w praktyce niemożliwe. Można z niezłą dokładnością ustalić ilość komputerów, które łączyły się z witryną. Do tego zadania standardowe programy statystyczne są jednak niewystarczające i konieczne jest zastosowanie rozbudowanego systemu zbierania danych. Z tego względu ograniczamy się do orientacyjnych obliczeń bazujących na dwóch źródłach danych. Po pierwsze na danych z dość szeroko stosowanego programu Webalizer, a po drugie z naszego własnego systemu statystycznego zaszytego w silniku witryny. Według naszych szacunków hifi.pl odwiedza miesięcznie ponad 50 tysięcy czytelników (choć ściślej należy tu mówić o 50 tysiącach komputerów).

Rozważam zamówienie długookresowej emisji reklamy. Jaka jest gwarancja, że witryna będzie nadal działać za kilka miesięcy? Czy statystyki się nie pogorszą?

Nie możemy dać Państwu formalnych gwarancji. Sądzimy jednak, że zapracowaliśmy na pewien kredyt zaufania. Nasza firma funkcjonuje nieprzerwanie od 1991 roku. Witryna funkcjonuje od 1998 roku. Przez cały czas swego istnienia witryna hifi.pl systematycznie zwiększała zasięg. Odrzucaliśmy oferty zakupu naszych domen. Na witrynie stale zamieszczane są nowe materiały. Wszystko to powinno dać Państwu poczucie bezpieczeństwa inwestycji w reklamę na hifi.pl.

Poza tym składając duże zamówienie zwiększacie Państwo nasz dochód i przez to zwiększacie możliwości naszego rozwoju. Wasz wydatek na reklamę spowoduje efekt pozytywnego sprzężenia zwrotnego.

Czy można negocjować ceny?

Nie możemy odmówić prawa do negocjacji. Uprzedzamy jednak, że mamy sztywną politykę cenową, a stosowane przy dłuższych emisjach rabaty są nieduże. Wykonane przez nas porównania wskazują, że witryna hifi.pl ma najniższe jednostkowe ceny reklam na polskim rynku audio. Jednostkowe ceny (za odsłonę banera, lub za czytelnika) są w konkurencyjnych mediach około 2-20 razy wyższe. Biorąc pod uwagę, że nasz standardowy cennik jest tak atrakcyjny, nie widzimy powodu aby udzielać znaczących rabatów.

Czemu nie mogę płacić tylko za kliknięcia jak na przykład w Google AdWords?

Oferujemy Państwu przestrzenie reklamowe na hifi.pl. Dokładamy starań by zapewnić jak najlepszą ekspozycję reklam, a także dotarcie do jak największego i najlepiej sprofilowanego grona czytelników. Natomiast wykorzystanie potencjału reklamy na hifi.pl jest poza naszą kontrolą. Ilość kliknięć zależy od wielu czynników, zwłaszcza takich jak postać graficzna reklamy, treść reklamy, długości emisji banera i sama atrakcyjność reklamowanej oferty. Jest zupełnie naturalne, że reklama niszowego towaru może spowodować mniej kliknięć. Nie oznacza to jednak, że sprzedana przestrzeń reklamowa jest mniej warta. Trzeba też wziąć pod uwagę, że czytelnicy, którzy nie kliknęli na reklamę mimo wszystko jednak ją dostrzegli i zapoznali się z jej treścią - można przypuszczać, że jest to często ważniejsze od samych kliknięć.

Niezależnie od tego wykonaliśmy szacunkowe obliczenia kosztów kliknięcia dla różnych form reklamy. Jesteśmy przekonani, że także przeciętny koszt kliknięcia jest w przypadku hifi.pl konkurencyjny w stosunku do ofert innych firm, także w porównaniu z systemem Google AdWords.

Czy redakcja jest zainteresowana barterowym rozliczeniem reklamy?

Taka forma rozliczeń jest możliwa. Decyzja w tej sprawie jest zawsze podejmowana indywidualnie. Jeśli chcielibyście Państwo dokonać transakcji barterowej przekażcie nam swoją propozycję. Oprócz sprzętu hi-fi przedmiotem barteru może być też inny sprzęt elektroniczny, sprzęt komputerowy, czy podzespoły przydatne w konstrukcji sprzętu audio (głównie elementy RLC i głośniki).

Uzgodnienie przyjmowanej do rozliczeń wartości sprzętu przekazanego w transakcji barterowej to kwestia indywidualnych ustaleń, uzależniona od tego na ile atrakcyjny jest dla nas dany towar.

Copyright © 1991-2017 Magazyn Hi-Fi, Gdynia, Poland
logo hifi.pl