Uwaga!

Trwają prace techniczne na witrynie hifi.pl. Dopóki widoczny będzie niniejszy komunikat prosimy:
- nie zamieszczać ogłoszeń na giełdzie
- nie wykonywać żadnych innych czynności związanych z ogłoszeniami

Przewidujemy, że czas trwania prac nie przekroczy 20 minut. W tym czasie można normalnie korzystać z treści zamieszczonych na hifi.pl.

Kiedy niniejszy komunikat zniknie możliwe będzie korzystanie z wszystkich funkcji witryny.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności wynikające z prowadzony prac.

Start Pomoc Kontakt Reklama O nas Zaloguj Rejestracja

Witryna hifi.pl wykorzystuje ciasteczka (cookies). Proszę kliknąć aby uzyskać więcej informacji.

High End 2006 w Monachium - fotoreportaż

W maju 2006 w centrum wystawowym MOC w Monachium odbyła się 25 edycja niemieckiej wystawa High End. Pomimo niezbyt ciepłych komentarzy na temat kondycji rynku (np. Paul Messenger: "pretty awfull"), ilość wystawców i zgromadzonego przez nich sprzętu wciąż pozostaje duża, a na dokładne zwiedzanie i słuchanie przeznaczyć należy co najmniej dwa dni. Uważam, że high-end nie potrafi się adoptować do szybko zmieniających się sytuacji na rynku, do nowych wymagań klientów. Wystawa pokazała wyhamowanie owczego pędu firm high-end na kino domowe. Przeważały demonstracje stereo, sporo firm korzystało z gramofonów. Po dwóch pełnych dniach zwiedzania muszę przyznać, że była to jedna ze słabszych wystaw. Najbardziej mnie poruszyło odważne hasło wystawy, umieszczone na okładce przewodnika "besser als live" (lepiej niż na żywo). Treść zupełnie nie pasująca do atmosfery wystawy, brzmiąca wręcz ironicznie.

Po każdej wystawie znajomi pytają mnie o jakieś nowe marki, firmy, które są tzw. "odkryciami" i mają szanse się znaleźć na fali. W tym roku moim absolutnym faworytem była demonstracja kolumn Karma z gramofonem analogowym Continuum Audio Labs i wzmacniaczami lampowymi Wavac. Ale jakie to ma znaczenie? Cena systemu sięgała pół miliona Euro. (MS)

*   *   *

Dźwięk wystawy: Kharma Grand Exquisite, wzmaciacze Wavac. Źródło to (według Stereophile najlepszy analog na rynku) australijski Continuum Audio Lab. Gramofon zaprojektowano przy pomocy oprogramowania opartego na analizie elementów skończonych. Główny inżynier Mark Durham ma polskie korzenie. Kolumny Karma w cenie 200 tyś Euro za parę wykorzystują basowe głośniki Eton oraz Accouton na średnicy, trzy głośnik wysokotonowe są z diamentu. Żywość i klarowność dźwięku trudna do usłyszenia u konkurencji.

Focal-JMlab wystawił zestawy głośnikowe Grande Utopia Be z elektroniką Halcro i źródłem Teac Esoteric. Grande Utopie konfrontowano też z wielokrotnie tańszymi Electrami Be. JMlab skopiował też pomysł marketingowy z B&W: Kolumny AltoUtopia wykorzystano do nagłośnienia występu live.

Bardzo udana prezentacja Naim. Kolumny dosunięte do ściany. Źródło to nowy odtwarzacz CD 555 za 23 tyś Euro z zewnętrznym zasilaczem. Jedno z lepszych brzmień wystawy.

Peter Lyngdorf po przygodzie z TACT założył nową markę "Lyngdorf Audio". Bardzo ważny debiut w segmencie wzmacniaczy cyfrowych klasy premium.

Świetnie sobie radzi młoda firma Sonics założona przez Joachima Gerharda. Kolumny Allegria - każdy głośnik w oddzielnej obudowie. Passion S - model referencyjny za 25 tyś Euro.

Mike Creek prezentował najnowszą linię Destiny (rozwinięcie serii 53). W Niemczech ceny za integrę i CD po 1800 Euro. Seria Evo o połowę tańsza, bo produkowana podobnie jak kolumny Epos w Chinach.

Krell: Dan D'Aggostino, szef eksportu oraz nowa integra FBI (Fully Balanced Integrated).

Wilson Audio - nowe kolumny podstawkowo/półkowe Duette. Podłogowe Sophia. Elektronika Spectral i DCS.

Zmiany w norweskiej firmie Electrocompaniet. Odszedł założyciel Per Abrahamsen i utworzył własną markę. Electrocompaniet nadal istnieje. Na zdjęciu wzmacniacz mocy Abrahamsen Classic SA-1. W planach wprowadzenie na rynek przedwzmacniacza i odtwarzacza CD oraz tańszej linii V. Ceny: element z serii Classic około 4500, zaś z serii V 1000 Euro.

Debiut z Rosji: firma Marker Audio i jej integra Art Audio Lab m25 za 1500 Euro. Tradycyjnie dla tego regionu - układ audio zaprojektował inżynier o korzeniach w przemyśle militarnym. Lampy EL34 Mullarda, moc 2 x 25 W.

Swedish Statement - grupa pięciu szwedzkich producentów ze szczytu high-end: Bladelius, Jorma Design (kable), Marten, Nordic Concept (gramofon) i Woo Design (meble). Na zdjęciu monobloki Bladelius Boewulf (para 30 tys Euro), kolumny Marten Coltrane Supreme (200 tys Euro) na ceramicznych głośnikach Accutona.

Gryphon Trident - duże 3-drożne kolumny z aktywnym modułem basowym.

Na jednej powierzchni wystawowej: Levinson, Thiel, HarmanKardon. System 970 - najtańsze stereo wystawy.

Cabasse La Sphere - kule o średnicy 70 cm z 4 drożnym, współosiowym przetwornikiem QC55. Średnica głośnika basowego to 55 cm.

EERA - marka z Francji. Obecna na rynku od 2001, następca wcześniejszego Heliosa. Oferta to jedynie 3 odtwarzacze CD. Ceny od 1700 do 4500 Euro.

Neodio - kolejna marka z Francji. Oferta to trzy bardzo nowoczesne integry w cenie od 2 do 5 tyś Euro. Wzmacniacz Model 150 zasilał kolumny Kelinac stosującej głośniki Audax i ATD.

High End z Włoch: Dwie firmy specjalizujące się w dziedzinie wzmacniaczy tranzystorowych. Norma Audio to wzmacniacze w pełni analogowe. Audio Performance Sphere 150 to wzmacniacz z cyfrowym modułem mocy.

High-end niemiecki: MBL - spektakularny wygląd, dźwięk poniżej moich oczekiwań.

Elektronika Restek i kolumny Fischer&Fischer: demonstracja z brutalnym i męczącym dźwiękiem.

Najbrzydszy wzmacniacz wystawy ASR Emiter.

Guru high-end z Berlina Max Schlund prezentuje kolumny ADAM z elektroniką Audionet.

Czy te wzmacniacze grają tak jak wyglądają? Chord i McIntosh.

Niemieckie kolumny firmy ClearLight model Symhony. Głośniki Eton, obudowy tłumione kompozytami. Cena 15 tyś Euro za parę. Jedne z najlepszych kolumn na wystawie.

Eton - najnowszy głośnik średniotonowy i wysokotonówka z ceramiki.

Kolumny głośnikowe Pioneer prezentowane z elektroniką z innej epoki, ale najwyraźniej wciąż dobrą.

Prezydent Siltecha pomiarami demonstrował zjawiska zachodzące w kablach.

Kolumny Sonus Faber z elektroniką EMM Labs oraz Avalon Eidolon Vision. Obie prezentacje łączyła wysoka kultura brzmienia, cichy poziom grania i audiofilski repertuar.

Walking Act - muzyka na żywo, węgierski zespół Olaha Vilmosa.

Jeśli mają Państwo uwagi dotyczące tej strony lub zauważyliście na niej błędy, dajcie nam znać.
Aby przekazać swoje uwagi do redakcji proszę
Copyright © 1991-2024 Magazyn Hi-Fi, Gdynia, Poland
logo hifi.pl