Start Pomoc Kontakt Reklama O nas Zaloguj Rejestracja

Witryna hifi.pl wykorzystuje ciasteczka (cookies). Proszę kliknąć aby uzyskać więcej informacji.

High End 2005 w Monachium - fotoreportaż

Kolumny SONICS, model Allegra. Markę Sonics założył Joachim Gerhard po sprzedaniu udziałów w Audio Physic. W tle włoski wzmacniacz Pathos.

Współosiowy głośnik średnio-wysokotonowy z zestawów Audio Physic Caldera (20 tysięcy Euro para). Membranę średniotonową zakrywa warstwa filcu.

Prezentacja najnowszej elektroniki TEAC Esoteric. Odtwarzacze wieloformatowe X-O1 i UX-1 z najnowszej generacji mechanizmem VRDS-Neo. Dedykowany zewnętrzny zegar G-01 (rubidium oscillator), oba urządzenia po 13 tysięcy Euro.

Holenderskie kolumny Kharma model Exquisite Midi zasilane japońskimi wzmacniaczami lampowymi single-ended Wavac. System grubo za ponad 100 tys Euro. Jakość dźwięku obroniła zaporową cenę.

Spektakularne wyglądające pomieszczenie Clearaudio. Mocno przygaszone światła, na ścianach obrazy ze zdjęciami gramofonów. Oferta bardzo bogata - kończy się na gramofonie Statement za ponad 50 tysięcy Euro.

Znakomity debiut na rynku audio. Kolumny VIVID z Afryki Południowej. Projekt akustyczny Laurence Dickie (stworzył dla B&W słynne ślimaki). Obecnie niezależny konsultant. Metalowe membrany głośników, obudowa kompozytowy odlew. Dźwięk dynamiczny i spójny. Ceny od 7 tysięcy GBP.

Stanowisko firmy Fisher Elektronik produkującej elementy obudów na rynek audio. Przez pierwsze dwa dni wystawy za szkłem leżały ścianki czołowe do urządzeń Burmester! Zniknęły po interwencji rano 3 dnia. Firma Fisher jest w stanie wykonać tak małą serię jak np. 20 ścianek czołowych chromowanych.

Niemieckie kolumny ATE (Audio Technology Engineering). Elektrostatyczny panel średnio-wysokotonowy. Basowy to kolumna zawierająca osiem 17 cm głośników na kanał. Lub w wersji droższej sześć 25 cm głośników na kanał. Cyfrowy kontroler spełnia rolę filtr zwrotnicy oraz korektora akustyki. System zasilany aktywnie czterema monoblokami Audionet AmpIIMax.

Bardzo mocno oblegane stanowisko producenta elementów pasywnych klasy high-end Mundorf.

Elementy serii Premium firmy Marantz. IntegraPM-11S i odtwarzacz SA-CD SA-11 S1. Dziś Marantz jako marka high-end nie wzbudza już takich emocji jak dawniej.

Pomieszczenie B&W. System dookólny złożony z pięciu kolumn 801D. Częste występy na żywo: fortepian i wokal. Nagłośnienie tego koncertu kolumnami 801D trudno uznać za sukces.

Rolf Gemein z niemieckiej firmy Symhonic Line. Brzmienie kolumn odbiegające od neutralności. Od lat zbliżona oferta wzmacniaczy tranzystorowych (np. końcówki mocy Krat 250).

Kolumny JPW ponownie na rynku. Para miniaturek 249 Euro.

Japońskie wzmacniacze lampowe Air Tight.

Wzmacniacz lampowy z Katowic z firmy RCM. Cena w Niemczech 5000 Euro.

JMlab-Focal, nowe modele z serii Electra. Model podstawkowy 1007 za 2700 Euro para. Głośniki wysokotonowe z berylu.

Demo kolumn JMlab-Focal Grande Utopia. Tradycyjnie wzbudzało wiele emocji i ściągało tłum audiofilski do sali wystawowej. Zasilanie wzmacniaczami Halcro. Dźwięk bez spodziewanej szybkosci na basie i o nudnej i przewidywalnej dynamice. Może by było lepiej ze wzmacniaczami Krell?

Kolumny Lumen White. Aktualnie Nr. 1 na liście rankingowej niemieckiego Stereo. Cena za parę 50 tys Euro. Ale to nie koniec - przy ścianie stał nowy, większy model za 76 tys Euro. Głośniki Accuton na wysokiej fali!

Nowe kolumny B&W z serii CT (Custom Theater). Seria do kina domowego.

Bardzo udana demonstracja niemieckich wzmacniaczy lampowych Octave z kolumnami B&W 800D. Najlepiej brzmiące B&W na wystawie.

Demo wzmacniaczy lampowych KR Audio z tubowymi kolumnami z Gdańska. Pokazany model biancore155 to 'dipol horn' z dwoma głośnikami szerokopasmowymi. Cena 9600 Euro za parę.

Nowy VW Passat z nagłośnieniem hifi Dynaudio.

Stanowisko jednego z kilku obecnych na wystawie dalekowschodnich producentów kolumn. Wykończenie luksusowe. Demo dźwiękowe raczej nie zachwycające.

Kolumny Phonar Credo (5000 Euro para) z elektroniką z USA Music Hall. Wzmacniacz i CD po okolo 650 Euro.

Nowa marka niemiecka Behold - bardzo dużo techniki cyfrowej. Sygnał audio jest podany z cyfrowego przedwzmacniacza kablem SPDIF do końcówki mocy z wbudowanym przetwornikiem CA, stopnie mocy już analogowe. Na samej górze cyfrowy equalizer phono. Ceny: 16 tys Euro za przedwzmacniacz, 26 tys Euro za wzmacniacz mocy.

Kolejna marka na europejskim rynku akcesoriów high end - japoński Acrolink. Marketingiem zajmuje sie Be Yamamura, znany kilka lat temu z głośników tubowych.

Nowość marki Krell. Ultra droga seria Evolution. Analogowe zasilacze w oddzielnych obudowach. Przedwzmacniacz stereo podzielony na urządzenia mono. W Europie przedwzmacniacz kosztuje 32 tys Euro, monobloki 45 tys Euro. Demo dźwiękowe przygotowano z kolumnami LAT-1000 za 60 tys Euro (para).

Kolumny tubowe berlińskiej firmy Martion. Cena 40 tys Euro za aktywny system z 8 wzmacniaczami. Dźwięk wysokiej klasy, z małą ilością zakolorowań. Avantgarde Acoustic w tyle.

W Polsce takie demo to magnes. W Monachium sala z flagowymi Sonus Faberami przez wiekszość czasu luźna. Dźwięk słodki, ale i zbyt grzeczny.

Straromodny wygląd wzmacniaczy z USA Atma-Sphere. Podłączone były do kolumn Cabasse.

Włoskie kolumny Eventus Audio. Ceny od 3 do 35 tys Euro. Jakość wykończenia wybitna. Jak widac Sonus Faber to nie koniec możliwości włoskich stolarzy i lakierników.

Limitowana do 25 sztuk (jubileuszowa) wersja referencyjnego przedwzmacniacza Burmester 808, wykończenie w kolorze złotym.

Gramofon Transrotor Gravita TMD za 70 tyś Euro. Duża ilość gramofonów na wystawie świadczy o dobrej kondycji 'analogu'.
Jeśli mają Państwo uwagi dotyczące tej strony lub zauważyliście na niej błędy, dajcie nam znać.
Kliknięcie na niniejszy link spowoduje uruchomienie w nowym oknie formularza, przy pomocy którego można przekazać uwagi do redakcji.
Copyright © 1991-2016 Magazyn Hi-Fi, Gdynia, Poland
logo hifi.pl