Uwaga!

Trwają prace techniczne na witrynie hifi.pl. Dopóki widoczny będzie niniejszy komunikat prosimy:
- nie zamieszczać ogłoszeń na giełdzie
- nie wykonywać żadnych innych czynności związanych z ogłoszeniami

Przewidujemy, że czas trwania prac nie przekroczy 20 minut. W tym czasie można normalnie korzystać z treści zamieszczonych na hifi.pl.

Kiedy niniejszy komunikat zniknie możliwe będzie korzystanie z wszystkich funkcji witryny.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności wynikające z prowadzony prac.

Start Pomoc Kontakt Reklama O nas Zaloguj Rejestracja

Witryna hifi.pl wykorzystuje ciasteczka (cookies). Proszę kliknąć aby uzyskać więcej informacji.

Audio Show 2006 w Warszawie - fotoreportaż

To już 10 edycja Audio Show, ekscytującej i jedynej imprezy o dźwięku hi-fi na polskim rynku elektroniki konsumpcyjnej. Audio Show to prezentacje najlepszych, najbardziej drogich marek z rynku światowego. Także miejsce, gdzie próbują się wypromować małe polskie firmy, o znikomo krótkiej historii rynkowej. Na Audio Show mieszają się opinie, dyskusje o różnych brzmieniach.

W tym roku za sukces należy uznać prezentacje firmy Panasonic. Pokazano nowe urządzenia do odtwarzania dysków Blu-Ray oraz jak wygląda obraz w rozdzielczości HD. Prezentacje gromadziły komplet widzów. Podobnie było z warsztatami organizowanymi przez redakcję Audio-Video, omawiano zalety i wady plazm i LCD. W świetle braku czegoś nowego, interesującego w dziedzinie stereo, nawet uwaga aktywnych audiofilów jest kierowana na nowinki dotyczące technologii wizyjnych oferowanych przez koncerny japońskie. Wiele osób przybyło na AS głównie dla tych pokazów.

W stereo tradycyjnym, tradycyjnie od lat zastój. W ciągu 10 lat, od pierwszego Audio Show, postęp w jakości dźwięku jest skromny. Mam na myśli głównie zestawy głośnikowe. Mamy wprawdzie producentów wysokiej klasy głośników jak Seas, Accuton itp, ale finalne produkty - kolumny głośnikowe - są zbyt drogie. Sensację wywołuje pokaz ultra-drogich kolumn głośnikowych z pierwszej światowej ligii. Niestety chyba nigdy nie doczekamy się wystawcy, który będzie się starał przyciągnąć klientów przystępnym cenowo produktem o walorach dźwiękowych high-end. Przecież wypada się wystawić z czymś drogim, dającym posmak ekskluzywności i umacniającym wizerunek dystrybutora.

Nadal mamy na rynku ciekawą ofertę czasopism. Teoretycznie o dobrej jego kondycji może świadczyć obecność stanowisk z drukowaną prasą hi-fi: HiFi i Muzyka, Audio, AudioVideo i HiFiChoice.

Niżej zdjęcia i krótkie komentarze do prezentacji, których posłuchałem w sobotę. (MS)


*   *   *   *   *

Kolumny głośnikowe Magneplanar w ofercie nowego dystrybutora Nell-Audio. Prezentacja z elektroniką Moon. Bardzo poprawny dźwięk. Wyróżniał się na tle innych sal. Nell-Audio jest też dystrybutorem kolum Audiostatic.

Jeden z magnesów wystawy: kolumny głośnikowe Avalon Eidolon z elektroniką Cary i Audio Aero. Wiem, ile to było negatywnych wręcz druzgocących opinii tego systemu. Faktycznie, w sobotę w fazie początkowej wystawy, dźwięk był kiepski. Jednak gdy do pokoju trafiłem po raz trzeci, usłyszałem przepiękne brzmienie, spójne i przestrzenne.

Halcro. Ta droga marka z Australii wraca na polski rynek dzięki dystrybutorowi z Kostrzynia Wlkp. Wraz z kolumnami Avantgarde dźwięk był OK, przede wszystkim bardzo czysty. Reklamy Halcro o ultra niskich zniekształceniach nie są naciągane. Nie spodziewałem sie tak higienicznego brzmienia tub ze wzmacniaczem tranzystorowym.

Wilson Audio Watt/Puppy 8 i Audio Research. Tak na prawdę prezentacja, dla której wybrałem się na tegoroczne Audio Show. Koszt systemu prawie 400.000 zł. Oczekiwałem, iż będzie to Ferrari Enzo wystawy, a ledwo był to Golf GT.

Naim. Skromnie i zielono. Brytyjski dźwięk o ładnej średnicy.

ESA Revolution 9 - dipolowe kolumny. Kontrolowany dźwięk wraz z elektroniką Nagra

Komponenty do DIY oferowały firmy: Akkus, Qba, AkustyK, Klub Audiofila i Melomana.

Totem i Moon

Accuphase wraz z kolumnami głośnikowymi KEF. W sumie OK. Uwagę zwróciła obfitość oferty tej japońskiej firmy, ilość końcówk mocy w szczególności. Audio Center z Krakowa jest dynamicznie rozwijającym się dystrybutorem, obok wymienionych marek reprezentuje w Polsce takze XLO, Avantgarde Acoustic i Arcama (?!).

Ancient Audio - polski high-end w ekstremalnym wydaniu. Okablowanie Velum. Kilka lat temu firma Musical Fidelity chwaliła się, iż ma lepsze wzmacniacze od Krella. Teraz mamy AA, które nie ma już z kim konkurować.

Acoustique Quality - kolumny z Czech z miejscowości Červenka. Na głośnikach ScanSpeak.

Ansae i Artech - kable i systemy zasilania z Polski. Produkty Ansae były widoczne w kilku pokojach. Nie zabrakło też świecących bannerów. Ceny niestety bardzo unijne.

Pokój Audio Classic i LinnArt - to nie jest hi-fi a filozofia słuchania muzyki przez szerokopasmowy głośnik, bez zwrotnicy w torze, teoretycznie idealna spójność, jedno źrodło dźwięku.

Audio Note UK. O ceny nie pytałem, dźwięk OK.

Audio Physic i MBL w pokoju dystrybucji Audio System. Przyjemny, miękki dźwięk. System podobał mi się też optycznie.

Creek i Epos ponownie w pokoju Audio system. Poprawny dźwięk i klasyczny wygląd hifi z UK.

Dużo na zielono świecących McIntoshy i kolumny Wilson Benesch Chimera - kolejka przed pokojem. HiFi Klub ma też w ofercie Thiele, Electrocompaniet i gramofony VPI.

FotoPub - hifi i high-end z Chin

Wiener Lautspraecher Manufaktur - dźwiek, który się podoba zwiedzającym AS. Głośnik dual-concentric.

HiFi z Włoch: Unison Research i kolumny Opera w dystrybucji Trimexu.

Usher, Prima Luna, Shunyata w jednym z pokojów Fast

Paolo Beduschi - nowe kolumny z Włoch.

Jeśli mają Państwo uwagi dotyczące tej strony lub zauważyliście na niej błędy, dajcie nam znać.
Aby przekazać swoje uwagi do redakcji proszę
Copyright © 1991-2024 Magazyn Hi-Fi, Gdynia, Poland
logo hifi.pl