Uwaga!

Trwają prace techniczne na witrynie hifi.pl. Dopóki widoczny będzie niniejszy komunikat prosimy:
- nie zamieszczać ogłoszeń na giełdzie
- nie wykonywać żadnych innych czynności związanych z ogłoszeniami

Przewidujemy, że czas trwania prac nie przekroczy 20 minut. W tym czasie można normalnie korzystać z treści zamieszczonych na hifi.pl.

Kiedy niniejszy komunikat zniknie możliwe będzie korzystanie z wszystkich funkcji witryny.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności wynikające z prowadzony prac.

Start Pomoc Kontakt Reklama O nas Zaloguj Rejestracja

Witryna hifi.pl wykorzystuje ciasteczka (cookies). Proszę kliknąć aby uzyskać więcej informacji.

IFPI - stabilizacja rynku fonograficznego w roku 2004 (12.04.2005)

Jak podano w komunikacie prasowym IFPI z końca marca, światowa sprzedaż muzyki w roku 2004 była na poziomie bardzo podobnym do roku 2003. Nieznaczny spadek sprzedaży nośników fizycznych (1,3% pod względem wartości oraz 0,4% pod względem ilości sprzedanych sztuk) został zrównoważony przez wzrost sprzedaży muzyki ściąganej z serwisów internetowych oraz przez sieci telefonii komórkowej. Ilość utworów ściągniętych z Internetu przez klientów z USA, UK, Francji i Niemiec wyniosła w 2004 roku 200 milionów, czyli 10 razy więcej niż w roku 2003. Inną kategorią, która odnotowała duży wzrost są muzyczne DVD, których sprzedaż wzrosła o 23% i osiągnęła wartość 2,6 miliarda USD, czyli 8% rynku. Bardzo dobre wyniki odnotowano na dwóch największych rynkach, czyli Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii. Te dwa kraje łącznie skupiają 47% światowej wartości sprzedaży. Ilość sprzedanych płyt CD wzrosła w USA o 2,8% oraz w UK o 4,5%.

W 2004 roku osiem albumów przekroczyło nakład 5 milionów egzemplarzy. Były to następujące płyty:
Usher - Confessions
Norah Jones - Feels Like Home
Eminem - Encore
U2 - How To Dismantle An Atomic Bomb
Avril Lavigne - Under My Skin
Robbie Williams - Greatest Hits
Shania Twain - Greatest Hits
Destiny's Child - Destiny Fulfilled
Jeśli mają Państwo uwagi dotyczące tej strony lub zauważyliście na niej błędy, dajcie nam znać.
Aby przekazać swoje uwagi do redakcji proszę
Copyright © 1991-2024 Magazyn Hi-Fi, Gdynia, Poland
logo hifi.pl