Uwaga!

Trwają prace techniczne na witrynie hifi.pl. Dopóki widoczny będzie niniejszy komunikat prosimy:
- nie zamieszczać ogłoszeń na giełdzie
- nie wykonywać żadnych innych czynności związanych z ogłoszeniami

Przewidujemy, że czas trwania prac nie przekroczy 20 minut. W tym czasie można normalnie korzystać z treści zamieszczonych na hifi.pl.

Kiedy niniejszy komunikat zniknie możliwe będzie korzystanie z wszystkich funkcji witryny.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności wynikające z prowadzony prac.

Start Pomoc Kontakt Reklama O nas Zaloguj Rejestracja

Witryna hifi.pl wykorzystuje ciasteczka (cookies). Proszę kliknąć aby uzyskać więcej informacji.

FONOGRAFIA - spadek sprzedaży w USA (10.09.2002)

Zrzeszenie amerykańskiego przemysłu fonograficznego RIAA podało dane o sprzedaży w pierwszym półroczu 2002 na rynku amerykańskim. Zanotowano 7,2-procentowy spadek ilości sprzedanych płyt CD w stosunku do analogicznego okresu w roku 2001 (398 mln - 369 mln). W pierwszym półroczu tylko 20 albumów przekroczyło nakład miliona egzemplarzy (37 tytułów w pierwszym półroczu 2001). Ogólny spadek ilości wszystkich sprzedanych nośników z muzyką wyniósł 10,1 procenta (442,8 mln - 398,1 mln), a spadek obrotów wyniósł 6,7 procent (5.925 mln USD - 5.527 mln).

Znaczny wzrost procentowy odnotowano w przypadku DVD (wzrost z 3 do 4,6 milonów egzemplarzy), wzrosła też liczba sprzedanych płyt LP/EP (z 1,1 mln na 1,2 mln). Pozostałe typy nośników odnotowały znaczne spadki. Wyniki dla poszczególnych katogorii przytoczone są w nawiasach: kasety (22 - 16,7 mln), single CD (11,7 - 2,2 mln, największy spadek procentowy), single na kasetach (0,8 - 0,4 mln), single winylowe (3,1 - 2,3 mln), i muzyczne kasety video (4,7 - 2 mln). Poza tym komunikat RIAA zawiera szerokie uzasadnienie dla tezy jakoby ściąganie plików z internetu oraz nagrywanie na CD-R było głównym powodem pogorszenia wyników sprzedaży.
Jeśli mają Państwo uwagi dotyczące tej strony lub zauważyliście na niej błędy, dajcie nam znać.
Aby przekazać swoje uwagi do redakcji proszę
Copyright © 1991-2024 Magazyn Hi-Fi, Gdynia, Poland
logo hifi.pl