Start Pomoc Kontakt Reklama O nas Zaloguj Rejestracja

Witryna hifi.pl wykorzystuje ciasteczka (cookies). Proszę kliknąć aby uzyskać więcej informacji.

HARMAN - Samsung kupuje Harmana (15.11.2016)

Samsung Electronics i Harman International Industries ogłosiły podpisanie umowy, w ramach której firma Samsung przejmie akcje Harman. Łączna wartość transakcji wyniesie około 8 mld USD (jednostkowa cena akcji 112 dolarów). Transakcja, która wymaga aprobaty akcjonariuszy firmy HARMAN, uzyskania pozwoleń od organów regulacyjnych oraz spełnienia innych standardowych warunków zamknięcia, ma zostać sfinalizowana w połowie 2017 r.

Zakup Harmana ma przede wszystkim dać Samsungowi udział w rosnącym rynku technologii podłączonych do Internetu, a szczególnie elektroniki samochodowej. Ten segment jest jednym ze strategicznych priorytetów firmy, ponieważ według prognoz ma do 2025 roku osiągnąć wartość ponad 100 mld USD. Harman jest liderem rynku rozwiązań dla samochodów podłączonych do internetu. Obecnie ponad 30 mln pojazdów jest wyposażonych w systemy connected car i nagłośnieniowe tej firmy, w tym systemy informacyjno-rozrywkowe, telematykę oraz rozwiązania z segmentu bezpieczeństwa. Około 65% z 7 mld USD przychodów ze sprzedaży zadeklarowanych przez firmę HARMAN za okres 12 miesięcy zakończony 30 września 2016 jest związane z branżą motoryzacyjną, a wartość oczekujących zamówień dla tego rynku na dzień 30 czerwca 2016 wyniosła około 24 mld USD.

Samsung przewiduje, że połączenie firm zapewni spore możliwości rozwojowe i korzyści dla klientów, umożliwiając wykorzystywanie wzajemnie uzupełniających się technologii obu firm, co przełoży się na wzrost penetracji na ważnych rynkach zbytu.

Oprócz sementu motoryzacyjnego w grupie Harmana są też marki audio (JBL, Harman Kardon, Mark Levinson, AKG, Lexicon, Infinity i Revel). Firma oferuje również licencje na marki Bowers & Wilkins i Bang & Olufsen dla segmentu motoryzacyjnego. Połączenie działalności obu firm ma też pomóc w rozwoju segmentu profesjonalnego w zakresie dostarczania profesjonalnych, zintegrowanych rozwiązań audiowizualnych na dużą skalę na potrzeby stadionów, hal koncertowych i innych obiektów widowiskowych. Samsung uzyska dostęp do 8 tysięcy projektantów i inżynierów-programistów, którzy ułatwią penetrację rynku Internetu Rzeczy.

Po sfinalizowaniu transakcji firma Harman będzie prowadziła działalność jako samodzielna jednostka zależna firmy Samsung i w dalszym ciągu będzie zarządzana przez Dinesha Paliwala oraz swoje obecne kierownictwo. Samsung realizuje długoterminową strategię wzrostu w segmencie elektroniki samochodowej i zamierza utrzymać pracowników, dotychczasową siedzibę oraz zakłady firmy Harman, a także wszystkie jej konsumenckie i profesjonalne marki audio.

Zespół Samsung Automotive Electronics Business stworzony w grudniu 2015 r. w celu wskazywania możliwości rozwoju dla Samsung w sektorze motoryzacyjnym będzie współpracował z kierownictwem firmy Harman, aby zapewnić pełne wykorzystanie potencjału rozwojowego stworzonego przez połączenie przedsiębiorstw.

Jeśli mają Państwo uwagi dotyczące tej strony lub zauważyliście na niej błędy, dajcie nam znać.
Kliknięcie na niniejszy link spowoduje uruchomienie w nowym oknie formularza, przy pomocy którego można przekazać uwagi do redakcji.
Copyright © 1991-2017 Magazyn Hi-Fi, Gdynia, Poland
logo hifi.pl