Start Pomoc Kontakt Reklama O nas Zaloguj Rejestracja

Witryna hifi.pl wykorzystuje ciasteczka (cookies). Proszę kliknąć aby uzyskać więcej informacji.

Blog - wpisy o witrynie hifi.pl

2015.07.2

Typowe błędy w adresach e-mail

W dziale Pomoc wspominamy o tym, że przy zamieszczaniu ogłoszeń lub zakładaniu kont czasami nie dociera do Państwa e-mail z linkiem do aktywacji. Najczęściej brak spodziewanej przesyłki wynika z błędu w adresie e-mail wpisanym do formularza. Kiedy nasz serwer wysyła e-mail na nieistniejący adres, to otrzymujemy komunikat zwrotny o błędzie. Nie prowadzimy żadnych statystyk dotyczących tego zjawiska, ale kilka typowych przypadków można bardzo łatwo zaobserwować. Chcieliśmy je przedstawić jako swego rodzaju ciekawostkę, ale oprócz tego mamy nadzieję, że ta lektura może Państwu pomóc w unikaniu pomyłek w przyszłości.

Dość częstym błędem jest wpisanie znaku spacji w adresie e-mail. Ogólnie rzecz biorąc, spacja jest znakiem, który zgodnie ze specyfikacją może się legalnie pojawić w adresie e-mail, dlatego skrypty na hifi.pl nie odrzucają adresów ze spacją. No ale w praktyce spacja jest spotykana sporadycznie. Poza tym spacja nie ma prawa się pojawić w domenowej części adresu, czyli za znakiem @.

Oprócz spacji pojawiają się też czasami inne znaki, które wydają się nam nadmiarowe. Zwłaszcza dotyczy to kropki oraz przecinka, które jak sądzimy są nieraz wstawiane niepotrzebnie. Poza tym inny typowy błąd polega na wpisywaniu przecinka w miejscu gdzie powinna być kropka.

Tak jak pojawiają się znaki nadmiarowe, tak też występują przypadki, gdy niektóre znaki z adresu e-mail są pomijane. Często trudno nam z całą pewnością stwierdzić tego typu pomyłki, na ale kiedy w adresach pojawiają się zniekształcone formy popularnych imion, czy nienaturalnie brzmiące nazwiska, to hipoteza pominęcia liter wydaje się bardzo prawdopodobna.

Powtarzalne są zniekształcania nazw domen popularnych operatorów darmowych skrzynek pocztowych. Pewne błędy chyba się same nasuwają nieco automatycznie. A więc zamiast o2.pl mamy 02.pl, zamiast gmail.com mamy gmial.com. Wymienione dwa przypadki są najczęstsze, ale spotyka się też inne podobne pomyłki.

Oprócz opisu samych błędów jako takich warto dodać nieco informacji o zachowaniach użytkowników. Część bardzo szybko orientuje się w swojej pomyłce i w ciągu kilku minut ponownie wypełnia formualrz ogłoszeniowy czy rejestracyjny. Część najwyraźniej nie ma świadomości swej pomyłki i dopiero po dłuższej przerwie ponawia wypełnienie formularza, zwykle już z poprawnie wpisanym e-mailem. Co nieco zaskakujące jest też i trzecia grupa - osoby, które wielokrotnie ponawiają próby zamieszczenia ogłoszenia lub rejestracji i w kolejnych próbach ciągle podają ten sam, błędny adres e-mail. Tak więc jeśli wydaje się Państwu, że coś się zepsuło na naszej witrynie, to lepiej sprawdźcie bardzo dokładnie adres e-mail wpisywany do formularza. (GS)

2015-07-02 Stały adres dla tego wpisu (Typowe błędy w adresach e-mail)

2015.06.17

Określenie preferencji ogłoszeniodawców dotyczących ofert z zagranicy

Na Giełdzie hifi.pl wprowadzona została nowa funkcja. Zamieszczając ogłoszenia trzeba określić swoje preferencje dotyczące otrzymywania ofert z zagranicy. Do wyboru są dwie możliwości - przyjmowanie lub odrzucanie ofert zagranicznych. Opcją domyślną jest odrzucanie ofert zagranicznych. Zdecydowaliśmy, że w formularzach ogłoszeniowych nie będzie opcji pominięcia wyboru.

Stosownie do wybranej opcji w ogłoszeniach pojawią się dodatkowe komunikaty w języku angielskim. Tymczasowo będzie też stosowana wersja komunikatu dla ogłoszeń zamieszczonych przy pomocy starych wersji formularzy, gdzie preferencje nie były określone. Zarejestrowani użytkownicy już od teraz mogą korygować ustawienia w swoich starszych ogłoszeniach - wystarczy skorzystać z formularza do edycji treści.

Wprowadzona funkcja jest reakcją na zmieniające się realia. Chociaż nasza rubryka ogłoszeniowa jest zasadniczo przeznaczona do użytku krajowego, to jednak mamy sygnały, że z biegiem czasu wzrosła liczba czytelników zagranicznych. Oczywiście stanowią oni dość skromną mniejszość, ale warto uwzględnić ich obecność. Poza tym jest też aspekt bezpieczeństwa. Zawsze zalecaliśmy zachowanie ostrożności w stosunku do ofert z zagranicy. Niestety istnieje niemałe prawdopodobieństwo, że są to próby oszustwa. Grupą najwyższego ryzyka są atrakcyjne cenowo oferty składane w odpowiedzi na ogłoszenia typu Kupię. Jak sądzimy większość z Państwa nie będzie zainteresowana ofertami zagranicznymi. Jasne określenie Państwa preferencji powinno nieco podnieść poziom bezpieczeństwa. Mamy nadzieję, że nowa funkcja ograniczy ilość ofert, którymi nie są Państwo zainteresowani oraz ilość ofert składanych przez oszustów. Liczymy, że nowa funkcja podniesie zarówno komfort jak i bezpieczeństwo korzystania z Giełdy. (GS)

2015-06-17 Stały adres dla tego wpisu (Określenie preferencji ogłoszeniodawców dotyczących ofert z zagranicy)

2015.02.25

Nowa grupa sprzętowa na Giełdzie

Wprowadziliśmy dziś na Giełdzie zmianę dotyczącą zestawu grup sprzętowych. Zamiast grupy, która do tej pory łączyła wszystkie rodzaje podzespołów (głośniki, lampy, półprzewodniki, elementy RLC, itd.) wprowadziliśmy dwie nowe grupy. W pierwszej z nich umieszczone zostały wyłącznie lampy, a w drugiej wszystkie pozostałe rodzaje części i podzespołów. Taki podział wynika z faktu, że większość ogłoszeń w starej grupie dotyczyła właśnie lamp. Nowa grupa poświęcona wszystkim rodzajom podzespołów nie będących lampami jest i tak mniej liczna od nowej grupy poświęconej lampom. W tej chwili nie widzimy potrzeby dalszego podziału tych grup. Jeśli sytuacja ulegnie zmianie, będziemy stosownie reagować.

W ogłoszeniach z ostatnich tygodni nanieśliśmy korekty, tak aby znalazły się one w odpowiednich nowych grupach. Zarejestrowani użytkownicy mogą w razie potrzeby samodzielne przenieść ogłoszenia do odpowiednich grup. Jeśli taka potrzeba zaistnieje w odniesieniu do ogłoszeń użytkowników niezarejestrowanych prosimy sygnalizować nam tego typu przypadki. (GS)

2015-02-25 Stały adres dla tego wpisu (Nowa grupa sprzętowa na Giełdzie)

2014.12.22

Dwie nowości na witrynie - dla czytelników i dla reklamodawców

Niebawem wprowadzimy na witrynie dwie nowinki. Jedna jest przeznaczona dla wszystkich czytelników, a druga dla reklamodawców.

Zaczęliśmy przygotowywać do uruchomienia dział Pomoc. Trzeba przyznać, że w tym przypadku jesteśmy mocno spóźnieni. Co prawda funkcjonuje dostępny po zalogowaniu dział pomocy w sekcji dla użytkowników zarejestrowanych, a oprócz tego w różnych miejscach na witrynie znajduje się też kilka tekstów z informacjami wyjaśniającymi sposób działania hifi.pl. Wszystko to jest jednak niewystarczające, a poza tym informacje są porozrzucane bez konkretnej systematyki i niestety łatwo je przeoczyć. Tak więc na styczeń zaplanowaliśmy uruchomienie działu Pomoc, co powinno ułatwić Państwu korzystanie z hifi.pl.

Druga nowość dotyczy sposobu emisji reklam na hifi.pl. Bannery zamieszczane na naszej witrynie mogą mieć różną postać. Mogą to być statyczne grafiki JPG lub GIF, mogą to być animowane GIF-y. Większość reklam to animacje w formacie Flash. O zaletach i wadach poszczególnych rozwiązań dyskutuje się od lat. Sytuacja zmienia się zresztą nieustannnie wraz z rozwojem oprogramowania i rozwojem standaryzacji technologii internetowych. Jak wiadomo w tej branży nie ma rozwiązań idealnych, zawsze trzeba wybierać jakieś kompromisy. Mimo poważnych niedoskonałości format Flash wciąż wydaje się być najlepszym kompromisem dla emisji reklam animowanych.

Jak wiadomo coraz więcej osób wykorzystuje do przeglądania internetu urządzenia mobilne, ale smartfony i tablety zwykle nie wspierają formatu Flash. Dlatego udostępniamy reklamodawcom wykorzystującym bannery Flash dodatkową możliwość. Oprócz wersji Flash będzie też można równolegle zamieścić alternatywną, statyczną wersję reklamy (w formacie JPG, GIF). Jeśli przeglądarka czytelnika nie będzie obsługiwała animacji Flash, to wówczas zaprezentowana zostanie owa wersja alternatywna. Zapraszamy Państwa do korzystania z tej nowej możliwości. (GS)

2014-12-22 Stały adres dla tego wpisu (Dwie nowości na witrynie - dla czytelników i dla reklamodawców)

2014.08.05

Problem z rejestracją? Problem z ogłoszeniem? Zaginione e-maile z hifi.pl

W niektórych przypadkach czytelnicy hifi.pl muszą odbierać e-maile automatycznie generowane przez serwer naszej witryny. Aby zamieścić ogłoszenie bez rejestracji trzeba odebrać e-mail z linkiem aktywacyjnym. Podobnie z rejestracją, też wysyłamy e-mail niezbędny do aktywacji. Czasami spodziewany e-mail jednak nie nadchodzi. Co to oznacza i co z tym począć?

Możliwe są opóźnienia. To jednak dość rzadkie przypadki, bo z reguły e-mail dociera w ciągu kilkudziesięciu sekund. Oprócz opóźnień zdarzają się też przypadki gdy e-mail w ogóle ginie. System poczty elektronicznej średnio rzecz biorąc ma wysoką niezawodność, ale jednak sporadycznie występują usterki. Biorąc to pod uwagę warto wiedzieć, że maksymalny czas oczekiwania to 48 godzin. Jeśli po dwóch dobach e-mail nie dojdzie to należy przyjąć, że nie dojdzie już wcale. Nasz serwer pocztowy dłużej nie będzie próbował wysłyłać przesyłki odbijanej przez serwer docelowy.

Najczęstszą przyczyną braku spodziewanej przesyłki jest błąd w podanym przez Państwa adresie e-mail. Także prosimy o dokładne sprawdzanie wpisanego adresu.

Warto też sprawdzić czy Państwa skrzynka pocztowa nie była czasowo niedostępna. Najczęstszą przyczyną przejściowej przerwy w komunikacji jest przepełnienie skrzynki pocztowej.

No ale czasami e-mail dociera do celu, a odbiorca wcale nie jest tego świadom. Mogą to spowodować filtry antyspamowe. Jeśli korzystają Państwo z tego typu rozwiązań to wskazana jest ostrożność. Filtry mają ograniczoną skuteczność i mogą zaliczyć do spamu także nasze przesyłki. W razie jakichkolwiek wątpliwości warto sprawdzić folder gdzie przechowywany jest spam.

Na koniec chciałem zwrócić szczególną uwagę na jeszcze jeden przypadek - a mianowicie na automatyczne sortowanie poczty przez operatorów darmowych skrzynek takich jak wp.pl czy tlen.pl. Otóż niektórzy operatorzy wprowadzili rozwiązania, które w założeniu mają służyć wygodzie użytkowników. Na kontach tworzone są dodatkowe subfoldery takie jak Oferty, Zakupy grupowe, czy Społeczności, a odbierana poczta jest automatycznie sortowana i kierowana do poszczególnych subfolderów bez udziału użytkownika. Z tego co wiem nie wszyscy zorientowali się, że wdrożony został nowy system. Ostatnio jeden z moich znajomych po niespełna miesiącu odebrał przysyłkę, która została błędnie sklasyfikowana i skierowana do jednego z nowych folderów. To jest kolejne miejsce, w którym możecie szukać zaginionej poczty z hifi.pl. (GS)

2014-08-05 Stały adres dla tego wpisu (Problem z rejestracją? Problem z ogłoszeniem? Zaginione e-maile z hifi.pl)

Jeśli mają Państwo uwagi dotyczące tej strony lub zauważyliście na niej błędy, dajcie nam znać.
Kliknięcie na niniejszy link spowoduje uruchomienie w nowym oknie formularza, przy pomocy którego można przekazać uwagi do redakcji.
Copyright © 1991-2017 Magazyn Hi-Fi, Gdynia, Poland
logo hifi.pl