Start Pomoc Kontakt Reklama O nas Zaloguj Rejestracja

Witryna hifi.pl wykorzystuje ciasteczka (cookies). Proszę kliknąć aby uzyskać więcej informacji.

Blog - najnowsze wpisy

2017.01.4

Dobra sprzedaż winyli na rynku brytyjskim w 2016 roku

Brytyjskie stowarzyszenie fonograficzne BPI opublikowało podsumowanie dotyczące roku 2016. Według podanych statystyk rynek muzyczny zwiększył się o 1,5%. Trzeba jednak mieć na względzie, że w obecnych czasach trudno o ścisłość przy takich porównaniach. Aby uwzględnić strumieniowanie i sprzedaż pojedynczych utworów w formie plików stosowane są przeliczniki na wirtualne albumy (AES - Album Equivalent Sales). Według stosowanej metody równoważnikiem jednego albumu jest bądź to 10 ściągniętych plików bądź 1.000 odtworzeń strumieniowych.

Tendencje dotyczące głównych typów dystrybucji muzyki nie są zaskoczeniem. Rośnie ilość transmisji strumieniowych (44,9mln AES, zmiana +67,5% rok do roku), spada sprzedaż plików zarówno w formie pojedynczych utworów (9,8mln AES, -26,2%) jak i całych albumów (18,1mln, -29,6%). Spada też sprzedaż CD (47,3mln, -11,7%). Od lat mówi się o upadającym rynku CD, ale jak widać spadek ten nie jest gwałtowny i format ten ciągle ma bardzo duże znaczenie. Według zastosowanej metody obliczeń w 2016 roku płyty CD jeszcze wyprzedziły strumieniowanie, choć zapewne to się już nie uda w roku 2017.

Płyty winylowe sprzedawały się w Wielkiej Brytanii w 2016 roku bardzo dobrze. Sprzedaż LP wzrosła o 52,6% do 3,2 milionów sztuk. Według szacunkowych danych jest to największa ilość od 1991 roku. Pierwsza dziesiątka najpopularniejszych winylowych LP przedstawia się następująco:
1. David Bowie - Blackstar
2. Amy Winehouse - Back To Black
3. Various Artists OST - Guardians Of The Galaxy Mix 1
4. Radiohead - A Moon Shaped Pool
5. Fleetwood Mac - Rumours
6. The Stone Roses - The Stone Roses
7. Bob Marley And The Wailers - Legend
8. The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
9. Prince & The Revolution - Purple Rain OST
10. Nirvana - Nevermind

Wiadomo już, że nieco zwiększył się rynek winyli w Japonii. Do końca listopada 2016 sprzedano 706 tysięcy płyt, co nawet bez sprzedaży grudniowej daje liczbę większą niż 662 tysiące z roku 2015.

Natomiast najciekawsze będą wyniki z rynku amerykańskiego. Według RIAA pierwszym półroczu 2016 sprzedaż była około 9% mniejsza niż rok wcześniej. Spadek odnotowano po raz pierwszy od roku 2006. Zobaczymy czy w drugim półroczu udało się odwrócić negatywną tendencję.

Uzupełnienie z 2017.01.09
Według danych Nielsena opublikowanych 5 stycznia amerykański rynek płyt winylowych jednak zwiększył się o 10%. Co prawda zawsze występują pewne różnice pomiędzy danymi Nielsena a danymi RIAA, ale w latach ubiegłych nie były one zbyt duże. W tej sytuacji można się spodziewać, że statystyki RIAA też nie odnotują spadku sprzedaży. (GS)

2017-01-4 Stały adres dla tego wpisu (Dobra sprzedaż winyli na rynku brytyjskim w 2016 roku)

2016.01.30

Dalszy wzrost rynku winylowego w 2015 roku

Dostępne na jesieni częściowe dane z czterech największych rynków (USA, Niemcy, Wielka Brytania, Japonia) dawały podstawy do prognozy, że w roku 2015 sprzedaż płyt winylowych znowu wzrośnie. Już w styczniu opublikowano całkiem sporo danych za rok 2015 i mamy potwierdzenie, że winyl kontynuuje swoją dobrą passę.

Według Nielsena w Stanach Zjednoczonych sprzedaż LP wzrosła o 30% zbliżając się do 12 milionów. Według oficjalnych danych RIAA sprzedaż jest zawsze większa niż według Nielsena, ale procentowe wzrosty były ostatnimi laty podobne według obydwu źródeł. Tak więc można zakładać, że te dane się z grubsza potwierdzą.

Podobny wzrost zanotowano w Niemczech. Skrótowy komunikat niemieckiego stowarzyszenia fonograficznego nie podaje szczegółów, ale jest tam stwierdzenie, że sprzedaż płyt winylowych wzrosła o 32,2%.

Nie mam też pełnych danych z rynku brytyjskiego, ale nawet bez znajomości wyników dla singli, sama tylko sprzedaż LP jest wystarczająco wymowna. W Wielkiej Brytanii sprzedano w 2015 roku 2,115 miliona LP, wobec 1,289 miliona w 2014 i 781 tysięcy w 2013. Renesans LP w UK przyszedł nieco później niż w USA, ale tempo wzrostu jest ostatnio imponujące.

Na rynku japońskim sprzedano w 2015 roku 662 tysiące płyt winylowych wobec 401 tysięcy w roku 2014. Jest to najlepszy wynik od 2002 roku kiedy sprzedaż wynosiła 697 tysięcy.

Przypomnę, że na te cztery kraje przypada około 75% światowego rynku winylowego. Mamy więc pewność, że globalny rynek znowu się powiększył. Jest to już dziewiąty kolejny rok stałego wzrostu. (GS)

2016-01-30 Stały adres dla tego wpisu (Dalszy wzrost rynku winylowego w 2015 roku)

2015.10.19

Zapowiada się kolejny dobry rok dla winyli

Jak już pisaliśmy wcześniej na rynku płyt winylowych dominującą pozycję mają Stany Zjednoczone, na które przypada około połowa światowej sprzedaży. Oprócz tego największe są rynki w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Japonii. Opublikowano trochę informacji o wynikach sprzedaży płyt winylowch w pierwszych miesiącach 2015 roku w krajach tej czołowej czwórki i dane są bardzo obiecujące.

Wyniki sprzedaży za pierwsze półrocze z rynku amerykańskiego podał zarówno Nielsen jak i RIAA. Według Nielsena sprzedaż LP wzrosła o 38,4%. A według RIAA wzrost jest nieco większy i wyniósł 42,8%. RIAA podaje też 21,8-procentowy wzrost sprzedaży singli.

Według niemieckiego stowarzyszenia BVMI w pierwszych trzech kwartałach 2015 roku sprzedaż winylowych albumów wyniosła około 1,4 miliona, czyli w przybliżeniu 25% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Z kolei według danych BPI z rynku brytyjskiego w pierwszym półroczu sprzedaż LP wzrosła o 56,3%. Gdyby ta dynamika została utrzymana to są nawet szanse na osiągnięcie sprzedaży blisko 2 milionów płyt do końca roku 2015. BPI podaje też, że najpopularniejszy jest repertuar rockowy.

Japońskie stowarzyszeie fonograficzne podaje wyniki sprzedaży co miesiąc. Teraz mamy dostępne dane na koniec sierpnia. Sprzedano łącznie 417 tysięcy płyt winylowych. Przypomnijmy, że w całym roku roku 2014 osiągnięto 401 tysięcy. Z kolei w najlepszym ostatnio roku 2012 sprzedaż wyniosła 453 tysiące. A więc i Japonia zapewne zanotuje najlepszy wynik od ponad dziesięciu lat. (GS)

2015-10-19 Stały adres dla tego wpisu (Zapowiada się kolejny dobry rok dla winyli)

2015.07.2

Typowe błędy w adresach e-mail

W dziale Pomoc wspominamy o tym, że przy zamieszczaniu ogłoszeń lub zakładaniu kont czasami nie dociera do Państwa e-mail z linkiem do aktywacji. Najczęściej brak spodziewanej przesyłki wynika z błędu w adresie e-mail wpisanym do formularza. Kiedy nasz serwer wysyła e-mail na nieistniejący adres, to otrzymujemy komunikat zwrotny o błędzie. Nie prowadzimy żadnych statystyk dotyczących tego zjawiska, ale kilka typowych przypadków można bardzo łatwo zaobserwować. Chcieliśmy je przedstawić jako swego rodzaju ciekawostkę, ale oprócz tego mamy nadzieję, że ta lektura może Państwu pomóc w unikaniu pomyłek w przyszłości.

Dość częstym błędem jest wpisanie znaku spacji w adresie e-mail. Ogólnie rzecz biorąc, spacja jest znakiem, który zgodnie ze specyfikacją może się legalnie pojawić w adresie e-mail, dlatego skrypty na hifi.pl nie odrzucają adresów ze spacją. No ale w praktyce spacja jest spotykana sporadycznie. Poza tym spacja nie ma prawa się pojawić w domenowej części adresu, czyli za znakiem @.

Oprócz spacji pojawiają się też czasami inne znaki, które wydają się nam nadmiarowe. Zwłaszcza dotyczy to kropki oraz przecinka, które jak sądzimy są nieraz wstawiane niepotrzebnie. Poza tym inny typowy błąd polega na wpisywaniu przecinka w miejscu gdzie powinna być kropka.

Tak jak pojawiają się znaki nadmiarowe, tak też występują przypadki, gdy niektóre znaki z adresu e-mail są pomijane. Często trudno nam z całą pewnością stwierdzić tego typu pomyłki, na ale kiedy w adresach pojawiają się zniekształcone formy popularnych imion, czy nienaturalnie brzmiące nazwiska, to hipoteza pominęcia liter wydaje się bardzo prawdopodobna.

Powtarzalne są zniekształcania nazw domen popularnych operatorów darmowych skrzynek pocztowych. Pewne błędy chyba się same nasuwają nieco automatycznie. A więc zamiast o2.pl mamy 02.pl, zamiast gmail.com mamy gmial.com. Wymienione dwa przypadki są najczęstsze, ale spotyka się też inne podobne pomyłki.

Oprócz opisu samych błędów jako takich warto dodać nieco informacji o zachowaniach użytkowników. Część bardzo szybko orientuje się w swojej pomyłce i w ciągu kilku minut ponownie wypełnia formualrz ogłoszeniowy czy rejestracyjny. Część najwyraźniej nie ma świadomości swej pomyłki i dopiero po dłuższej przerwie ponawia wypełnienie formularza, zwykle już z poprawnie wpisanym e-mailem. Co nieco zaskakujące jest też i trzecia grupa - osoby, które wielokrotnie ponawiają próby zamieszczenia ogłoszenia lub rejestracji i w kolejnych próbach ciągle podają ten sam, błędny adres e-mail. Tak więc jeśli wydaje się Państwu, że coś się zepsuło na naszej witrynie, to lepiej sprawdźcie bardzo dokładnie adres e-mail wpisywany do formularza. (GS)

2015-07-02 Stały adres dla tego wpisu (Typowe błędy w adresach e-mail)

2015.06.18

Światowy rynek winyli w 2014 roku

W kwietniu stowarzyszenie IFPI wydało komunikat prasowy dotyczący globalnej sprzedaży płyt winylowych. Wcześniej przeoczyłem tą publikację, ale jest ona na tyle ciekawa, że warto do niej wrócić nawet z pewnym opóźnieniem. Relacjonowane przez nas wcześniej doniesienia z kilku krajów dały już całkiem dobry obraz wzrostu rynku płyt winylowych w 2014 roku. Tabela z komunikatu prasowego IFPI pokazuje to zjawisko jeszcze dokładniej. Można też zorientować się w proporcjach wielkości rynków z różnych krajów. Do danych z oryginalnej tabeli IFPI dodaliśmy trochę dodatkowych liczb uzyskanych poprzez odpowiednie obliczenia. Na końcu tabeli zamieściliśmy pozycję inne kraje (obliczyliśmy wartość sprzedaży wykorzystując tabelę IFPI jako źródło danych do rachunków) oraz dodaliśmy kolumny z określeniem jaki procent rynku światowego przypadał na dany kraj w latach 2013-2014. Poszerzona tabela przedstawia się następująco:

10 największych rynków płyt winylowych
Poz.KrajSprzedaż
w 2013
(mln. USD)
udział w rynku
światowym
(2013)
Sprzedaż
w 2014
(mln. USD)
udział w rynku
światowym
(2014)
zmiana
2014/2013
1USA118,852,99%181,652,36%+52,8%
2Niemcy25,511,37%34,09,80%+33,4%
3Wlk. Brytania19,88,83%31,79,14%+60,1%
4Japonia9,04,01%16,34,70%+81,4%
5Holandia9,44,19%14,14,07%+50,2%
6Francja8,83,93%12,23,52%+39,2%
7Kanada7,03,12%9,22,65%+31,6%
8Włochy3,51,56%6,21,79%+76,5%
9Australia2,71,20%6,01,73%+127,0%
10Szwecja2,31,03%3,71,07%+59,9%
-inne kraje17,47,76%31,89,17%-
-globalnie224,2-346,8-+54,7%

Jak widać dominacja trzech najważniejszych krajów jest znaczna. Rynek amerykański to ponad połowa rynku światowego, a rynki niemiecki i brytyski mają niespełna 10-procentowe udziały. Zastanawia mnie brak Chin w pierwszej dziesiątce. Ciekawe czy wynika to z niedostatków metodologii zbierania danych, czy faktycznie na rynku chińskim winyl nie cieszy się popularnością.

Korzystając z danych IFPI uzupełniliśmy też tabelę z zestawieniem sprzedaży płyt winylowych począwszy od roku 2001. Znajduje się ona w naszym słowniku (link). Z jednej strony rynek winylowy stanowił w 2014 roku niewiele ponad 2% całego rynku fonograficznego. Z drugiej strony w 2006 globalna sprzedaż miała wartość 36 milionów dolarów, a w 2014 roku osiągnięto prawie 347 milionów. Oznacza to blisko 10-krotny wzrost, co osobiście oceniam jako imponujący sukces. (GS)

2015-06-18 Stały adres dla tego wpisu (Światowy rynek winyli w 2014 roku)

2015.06.17

Określenie preferencji ogłoszeniodawców dotyczących ofert z zagranicy

Na Giełdzie hifi.pl wprowadzona została nowa funkcja. Zamieszczając ogłoszenia trzeba określić swoje preferencje dotyczące otrzymywania ofert z zagranicy. Do wyboru są dwie możliwości - przyjmowanie lub odrzucanie ofert zagranicznych. Opcją domyślną jest odrzucanie ofert zagranicznych. Zdecydowaliśmy, że w formularzach ogłoszeniowych nie będzie opcji pominięcia wyboru.

Stosownie do wybranej opcji w ogłoszeniach pojawią się dodatkowe komunikaty w języku angielskim. Tymczasowo będzie też stosowana wersja komunikatu dla ogłoszeń zamieszczonych przy pomocy starych wersji formularzy, gdzie preferencje nie były określone. Zarejestrowani użytkownicy już od teraz mogą korygować ustawienia w swoich starszych ogłoszeniach - wystarczy skorzystać z formularza do edycji treści.

Wprowadzona funkcja jest reakcją na zmieniające się realia. Chociaż nasza rubryka ogłoszeniowa jest zasadniczo przeznaczona do użytku krajowego, to jednak mamy sygnały, że z biegiem czasu wzrosła liczba czytelników zagranicznych. Oczywiście stanowią oni dość skromną mniejszość, ale warto uwzględnić ich obecność. Poza tym jest też aspekt bezpieczeństwa. Zawsze zalecaliśmy zachowanie ostrożności w stosunku do ofert z zagranicy. Niestety istnieje niemałe prawdopodobieństwo, że są to próby oszustwa. Grupą najwyższego ryzyka są atrakcyjne cenowo oferty składane w odpowiedzi na ogłoszenia typu Kupię. Jak sądzimy większość z Państwa nie będzie zainteresowana ofertami zagranicznymi. Jasne określenie Państwa preferencji powinno nieco podnieść poziom bezpieczeństwa. Mamy nadzieję, że nowa funkcja ograniczy ilość ofert, którymi nie są Państwo zainteresowani oraz ilość ofert składanych przez oszustów. Liczymy, że nowa funkcja podniesie zarówno komfort jak i bezpieczeństwo korzystania z Giełdy. (GS)

2015-06-17 Stały adres dla tego wpisu (Określenie preferencji ogłoszeniodawców dotyczących ofert z zagranicy)

2015.06.5

Debiut monitorów Xavian z udziałem Roberto Barletty

Może się ktoś obruszy na takie stwierdzenie, ale na krajowej mapie rynku audio Trójmiasto jest trochę prowincjonalne. Branżowe wystawy czy premiery produktów to jednak domena miast z centralnej i południowej Polski. Osobiście wcale nie cierpię z tego powodu - wręcz przeciwnie, cenię sobie spokój pracy nieco na uboczu. No ale kiedy lokalny dealer (Premium Sound), importer (Moje Audio) i sam producent wybrali Gdańsk na miejsce premiery najciekawszych bodaj modeli kolumn w historii Xaviana, a do tego jeszcze przyjechał Roberto Barletta, to nie sposób było pominąć takiej sposobności i spędziłem kilka godzin w Premium Sound, gdzie zorganizowano polską premierę Perli i Orfeo.

Zestawy głośnikowe Xavian Orfeo (z prawej, cena 25.900 zł/para) i Xavian Perla (z lewej, cena 6.790 zł/para).

Suche dane techniczne nowych kolumn znajdą Pańswo w naszym dziale Nowości, także nie będę ich tu powtarzał. O brzmieniu też niewiele napiszę. Z założenia nie nastawiałem się na wnikliwe odsłuchy. Jakby nie patrzeć znalazłem się nieznanym (akustycznie) pomieszczeniu, w obecności większej ilości innych osób. Poza tym wciąż trwały jeszcze różne zmiany w ustawieniu kolumn, doborze podstawek, a także doborze współpracującej elektroniki i kabli. No i kolumny były nowe, kolokwialnie mówiąc niewygrzane. Więcej czasu spędziłem słuchając droższych Orfeo. Jeśli ktoś ma duży budżet na zakup kolumn i szuka zaawansowanych monitorów to na pewno warto te zestawy wypróbować. Jak na moje wyczucie w piątek nie udało się jeszcze uzyskać zoptymalizownego rezultatu. Mimo wszystko odniosłem wrażenie, że pomieszczenia demonstracyjne Premium Sound mają potencjał do zorganizowania dobrego odsłuchu. Same kolumny też pokazały szereg interesujących walorów. O tyle niecelowe wydaje mi się rozwijanie tych wątków, że wszyscy zainteresowani zakupem kolumn bez wątpienia będą chcieli ich posłuchać osobiście, a moje skromne doświadczenia zebrane przy okazji wizyty w Premium Sound nie uprawniają do pisania czegoś w rodzaju mini-recenzji. Roberto Barletta najbardziej lubi muzykę klasyczną, ale jego nowe kolumny na pewno mają też szanse na uznanie wśród osób słuchających jazzu czy rocka, co mogłem sprawdzić między innymi przy pomocy płyt Patricii Barber i Led Zeppelin.

System w mniejszym pomieszczeniu z zestawami Xavian Perla.

Orfeo i Perla to pierwsze zestawy Xaviana, które mają obudowy z litego drewna, konkretnie z włoskiego orzecha. Zamieszczone wyżej zdjęcie nieźle oddaje jakość wykończenia. Myślę, że obydwa modele zbiorą wiele pochwał za swe walory estetyczne, zwłaszcza wśród tych osób, które lubią tradycyjną elegancję. No ale estetyka nie była głównym powodem, dla którego wybór padł na orzech. W trakcie prac projektowych powstały też wersje obudów wykonane z MDF. Lite drewno dało według Roberto lepszy efekt brzmieniowy. Ten wybór wpisuje się zresztą w pewną filozofię projektowania kolumn przez Roberto Barlettę. W skrócie streściłbym ją jako dobór elementów, które są ze sobą nawzajem dobrze zharmonizowane i przy tym wolne od sztucznych sygnatur brzmieniowych. Dotyczy to doboru głośników, materiałów membran, obudów czy podstawek. Wpisuje się w to też podejście do projektowania filtrów. Dość popularne podejście, według którego satysfakcjonującym antidotum na rezonanse membran są odpowiednio nastrojone pułapki nie jest według Roberto najlepszą metodą projektową. Wstępnym testem membrany jest dla Roberto dźwięk wydawany po zwykłym stuknięciu palcem. Przeszliśmy wzdłuż szpaleru kolumn wystawiony na ekspozycji w Premium Sound, Roberto uderzał w membrany i komentował usłyszany wynik. W kolumnach Xavian używane są miękkie, tekstylne kopułki oraz głośniki (nisko)średniotonowe z membranami polipropylenowymi lub papierowymi, co nie jest przypadkiem.


Demonstracje zestawów Xavian Orfeo w większym pomieszczeniu i w różnych konfiguracjach sprzętowych.

Nie tylko sposób wykonania obudów jest nowością w całej historii Xaviana. O ile Perla (cena 6.790 zł za parę) sytuuje się gdzieś w pobliżu środka stawki wśród firmowych monitorów, to Orfeo (cena 25.900 zł za parę) odbieram jako dowód na wzrost aspiracji producenta. Co prawda Xavian ma w ofercie jeszcze droższe modele, ale są to spore podłogówki. Wśród dwudrożnych monitorów Orfeo znacznie odbiega w górę od pozostałych Xavianów. Drugi najdroższy monitor w ofercie firmy jest ponad dwa razy tańszy. Ewidentnie Orfeo ma większe ambicje niż poprzednicy. Jednym z elementów, które to ilustrują są zwrotnice Orfeo. Mogłem je zobaczyć tylko na zdjęciu, ale faktycznie jest to układ wykonany na bazie bardzo kosztownych komponentów.


Głośnik AudioBarletta zaprojektowany
i wyprodukowany specjalnie do kolumn Orfeo.

Kolejny aspekt dotyczy zastosowanych tu głośników, sygnowanych marką AudioBarletta. W kolumnach Xaviana od lat często spotykaliśmy zmodyfikowane modele pochodzące od skandynawskich producentów. Tym razem Roberto Barletta jeszcze bardziej się usamodzielnił w tej dziedzinie. Jest to poniekąd związane ze wspomnianym wzrostem aspiracji - głośniki oferowane standardowo, czy też zmodyfikowane wersje głośników standardowych przestały wystarczać. Układ magnetyczny w basowym głośniku Orfeo jest ponoć wyjątkowo duży jak na dwudrożne monitory. Szczerze mówiąc nie dziwię się nowej polityce Roberto Barletty. Moje skromne doświadczenie w konstrukcji kolumn też wskazuje, że czasami warto zaprojektować od nowa głośniki po to by zrealizować jakieś bardziej ambitne założenia projektowe.

Ciekaw jestem co będzie oznaczał debiut Orfeo i Perli w nieco dłuższej perspektywie. Roberto Barletta był najwyraźniej bardzo zadowolony z obudów wykonanych w nowej technologi z litego orzecha. Nowe możliwości otwiera też produkcja głośników własnej konstrukcji. No a poza tym według bieżącej informacji Perla należy do serii Natura, zaś Orfeo należą do serii Epica. Chociaż żadne nowe modele nie zostały zapowiedziane, to jednak dostrzegam tu sugestię, że się one z czasem pojawią.

Na prezentacji w Premium Sound można było posłuchać sprzętu, poznać innych hobbystów interesujących się audio, a i dobrej kawy nie zabrakło. No ale największą atrakcją prezentacji była bez wątpienia obecność konstruktora. Jeśli traficie Państwo na podobne okazje do rozmowy z twórcami sprzętu audio, to warto z nich korzystać. Z pozoru może się wydawać, że najlepszym miejscem na takie rozmowy są specjalistyczne wystawy, ale nie do końca tak jest. O ile można liczyć, że na wystawie porozmawiamy z krajowymi konstruktorami, to dostępność gości z zagranicy jest często ograniczona - zwykle mają oni nadmiar obowiązków i kontrahentów do obsługi. Natomiast taka prezentacja jaką zorganizowano w Premium Sound ułatwia bardziej osobisty kontakt. Można spędzić czas miło i jednocześnie pouczająco. A dla mnie dodatkową korzyścią była też garść ciekawych, zakulisowych informacji. (GS)

2015-06-05 Stały adres dla tego wpisu (Debiut monitorów Xavian z udziałem Roberto Barletty)

Archiwum wpisów redakcyjnego bloga

2015-03-27 Dalszy wzrost sprzedaży winyli w USA, Niemczech i Polsce

2015-02-25 Nowa grupa sprzętowa na Giełdzie

2015-01-05 Znakomite wielkości sprzedaży winyli w USA i UK

2014-12-22 Dwie nowości na witrynie - dla czytelników i dla reklamodawców

2014-11-18 OLED kontra mit kwantowych kropek

2014-11-14 Mała wojna standardów w bezprzewodowym audio

2014-10-02 Zapytaj zanim kupisz, czyli serwisowe absurdy

2014-08-05 Problem z rejestracją? Problem z ogłoszeniem? Zaginione e-maile z hifi.pl

2014-06-30 OLED-y z przeszkodami do przodu

2014-03-26 Płyty winylowe w 2013 - USA i Niemcy w górę, Japonia w dół

2014-01-07 Obiecujące dane dotyczące sprzedaży płyty winylowych w 2013 roku

2013-12-16 Aktywacja ogłoszeń zamieszczanych na Giełdzie

2013-11-06 Kulisy pracy witryny hifi.pl

2013-11-05 Dobra jesień OLED-ów, dobre perspektywy na zimę

2013-09-30 Ekrany OLED zbliżają się do dojrzałości

2013-08-7 Dobre wieści z OLED-owego rynku

2013-07-11 Usuwanie nieaktywnych kont użytkowników

2013-06-29 Hifi.pl w epoce Facebook'a

2013-06-21 Eksperyment z trwałością nagrań na CD-R

2013-05-13 Co myśleć o OLED-owych opóźnieniach

2013-05-08 Prace modernizacyjne na Giełdzie hifi.pl

2013-01-21 Winylowy renesans także w Polsce

2013-01-21 Telewizory OLED na CES

2013-01-05 Trudna ocena sytuacji OLED-ów

2012-11-12 Nowe funkcje na Giełdzie hifi.pl

2012-10-08 Rozwój ekranów refleksyjnych poniżej oczekiwań

2012-09-24 Nowy regulamin Giełdy hifi.pl

2012-07-31 Zmiany dotyczące ogłoszeń firmowych i inne nowinki w dziale ogłoszeń drobnych

2012-04-15 Sharp wprowadza IGZO w LCD, Samsung zapowiada LITI w giętkich OLED-ach)

2012-04-5 U progu ery OLED-owych telewizorów

2012-03-31 RIAA i IFPI potwierdzają wzrost sprzedaży winyli w 2011

2012-03-26 Niewiadome dotyczące ekranu nowego iPada

2012-02-03 Komentarz do najnowszych prognoz produkcji OLED-ów

2012-01-24 Obiecujące wstępne dane o sprzedaży winyli w 2011 roku

2012-01-14 Analiza doniesień o OLED-ach z targów CES 2012

2011-12-21 Podsumowanie 2011 roku na rynku ekranów

2011-12-06 Baffle step po polsku

2011-10-31 Kodek Apple Lossless udostępniony na licencji Apache

2011-09-14 OLED-y Samsunga kontra reszta świata

2011-08-29 Prawdziwa archiwizacja na płytach DVD firmy Milleniata

2011-08-17 Meandry polityki producentów ekranów

2011-08-12 Audiofilska meblościanka

2011-08-10 Podstawowe parametry techniczno-ekonomiczne OLED-ów

2011-06-28 Przenosimy ogłoszenia do nowej sekcji Giełdy

2011-06-20 Uzupełnienie winylowych statystyk za rok 2010

2011-06-09 Witryna w przebudowie

2011-05-26 Wdrażanie nowej szaty graficznej witryny

2011-05-16 Kolejne funkcje dla zarejestrowanych użytkowników

2011-05-11 Nowe funkcje, nowe logo i nowy wygląd hifi.pl

2011-04-26 Aktualne stadium rozwoju ekranów OLED

2011-04-19 Dobre wiadomości dla miłośników winylu - rynek w 2010 roku

2011-03-09 Informacje o krystalizacji TCZ i telewizory OLED-LCD od LG

2011-02-22 Cztery ważne ekrany, na które czekam

2011-02-16 TCZ i technologiczny postęp w produkcji OLED-ów

2011-02-06 Fala OLED-owych plotek

2011-01-20 Samsung, LG, Liquavista i Nokia

2011-01-15 Coraz większe inwestycje w nowe ekrany

2011-01-04 Zmiany dotyczące zmieszczania ogłoszeń na Giełdzie hifi.pl

2010-12-12 Rozwój OLED w liczbach

2010-11-19 Nowe ekrany na FPD 2010, nowe informacje o OLED-ach

2010-11-03 Ekrany Liquavisty coraz bliżej debiutu

2010-10-22 Bardziej optymistyczna prognoza dotycząca ekranów

2010-10-12 Wyszukiwarka na Giełdzie hifi.pl

2010-09-13 OLED zgodnie z planem, Mirasol nadchodzi

2010-07-29 Teoria wygrzewania lutów

2010-07-10 Wątpliwe prognozy dotyczące LCD

2010-06-30 Przyszłość OLED-ów coraz wyraźniejsza

2010-06-10 Modernizacja działu ogłoszeń drobnych

2010-05-21 Google pomoże w popularyzacji Ogg Vorbis

2010-05-18 OLED nie zwalnia tempa

2010-05-08 Winyl trzyma się dobrze - rynek w 2009 roku

2010-05-01 Praktyczne znaczenie OLED-ów

2010-04-17 Czas na OLED - uzupełnienie

2010-04-09 Czy nadchodzi czas OLED-ów?

2010-03-24 Problem z Adblockiem

2009-10-16 Nie przepłacajcie za naprawy głośników

2009-06-27 Przeglądarki i zachowanie czytelników

2009-02-02 Statystyczna ciekawostka hifi.pl

2009-01-12 Ostateczny odwrót DRM

2008-12-11 Bałagan w imię porządku

2008-11-10 Audio Show 2008

2008-10-06 10 lat hifi.pl

2008-09-27 Zmiany na naszej witrynie

2008-08-07 Moje nowe kolumny

2008-07-18 Startujemy - blog hifi.pl

Jeśli mają Państwo uwagi dotyczące tej strony lub zauważyliście na niej błędy, dajcie nam znać.
Kliknięcie na niniejszy link spowoduje uruchomienie w nowym oknie formularza, przy pomocy którego można przekazać uwagi do redakcji.
Copyright © 1991-2016 Magazyn Hi-Fi, Gdynia, Poland
logo hifi.pl